Har han fått snuva?
Jag var i lördags till veterinären då jag upptäckte att det kom lite gult/vitt var från min ena kanins nos, vi fick då tre "sprutor" med antibiotika som vi skulle ge 1gång per dag. Hur som helst, isolerade självklart kaninen och har hitills inte sett något var eller hört henne nysa. Men igårkväll märkte jag att en av mina andra kaniner hade blivit lite våt under nosen, men har inte hört honom nysa än dock. Han äter, dricker och beter sig som vanligt. Hur som helst, nu undrar jag ifall det är så att han blivit smittad av den här andra kaninen innan vi isolerade henne, och i så fall har han då fått snuvan eller är han bara förkyld i början? Hade tänkt åka till vetten med honom snart men var tvungen att fråga några andra för att bli liite lugnare.
Har han vattenflaska?
Mina kan nämligen vara så klantiga ibland att de lyckas komma åt vattenflaskan och bli fuktiga under nosen.
Det är inte alla som är så klantiga, men iaf en utav de.
Han lyckas visserligen också bli fuktig i pannan, på ryggen osv, för att han kommer åt flaskan. =P
Men är du orolig och har haft fall av snuva redan, så skulle jag nog rekommendera att ta kaninen till veterinär för att vara på säkra sidan.

Ja han har vattenflaska, man får hoppas att det är en liten klant kanin i så fall. Ska hålla koll ifall jag hör honom nysa under dagen.