Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 533 ggr
Zvintos
0

Billigt hö i Dala-trakten?

Någon som vet någon bonde man kan köpa billigt och bra hö utav?
Köper mitt hö på Granngården, men det kostar 100kr/säck och den räcker endast 2-3dagar. Inte särskilt ekonomiskt… Fundersam

Gärna inte alltför långt ifrån Smedjebacken. Ex runt Ludvika, Borlänge eller Falun.

Pinscher2
0

OJ, det va dyrt det!

Har Du ingen bonde i närheten av Dig som Du skulle kunna fråga lite snällt!?

Zvintos
0

Njae, har en i Söderbärke. Men sen måste jag få mamma att förstå att vi ska åka dit också. En klasskamrat köper hö utav dem till sina hästar, men hennes pappa ville inte köpa några extra balar som jag betalade för (och lite bensin). Lite taskigt tycker jag, men men.

Har även en liten "gård" med ridhus som jag tänkt fråga om de kan köpa in extra hö till mig, och få betalt för det. Men mamma har aldrig tid att åka dit. Fundersam Får tvinga henne att åka dit imorrn. Flört Känner ju en som jobbar där, så hoppas de kan köpa in. Glad

Men är ju alltid bra att veta om det finns fler alternativ, ifall det är väldigt dyrt hos dessa bönder.

Pinscher2
0

Inte lätt när man måste tvinga till sig skjuts heller, blir genast mycket svårare då =(

Ja men gör så, det låter bra det!

BORDE inte va nå dyrt hos bönderna, inte dyrare än Granngården ialla fall =)

Synd Du inte bodde närmre, då hade jag kunnat sno lite hö åt Dig oxå ;o)  (Av min Per´s morbor)

Pinscher2
0

Men Du, kom på en sak nu. Har Du kollat Blocket? Där fanns en annons om hö som skulle säljas, i Dalarna. Men när jag kollade numret så va det i Västerås… Så jag vet inte, men Du kanske skulle höra om det är så att det råkar finnas nära Dig! 2 kr kilot eller va det va.

Pinscher2
0

Morbror, skulle det stå o inte morbor Generad

Zvintos
0

Ja, han bodde för tillfället i Sundborn. =) Men mamma sa att hon vägrar åka dit. Svaret blev ungefär: "Vem ska betala bensinen hade du tänkt då? Det blir billigare att köpa på Granngården". Sen var det inget mer med det. Fundersam

Men ska se om vi kan ta oss till Väderbacken, som gården heter. I värsta fall får jag göra en överenskommelse. De har en massa kaniner där. De är inte deras, utan man kan hyra burar och ha sina kaniner där mot en summa. Och så kan folk komma dit och kolla på dem och lära sig lite om kaniner. Jag kan ju alltid erbjuda mig att komma dit och pyssla lite med dem, ev göra rent i burarna, mot hö till mina niner. Flört

Matilda_91
0

Jag bor ju här i Falun men vet tyvärr inget bra ställe att köpa hö på :( Jag får hö av en granne mot att jag ger deras hästar lite morötter när jag går för att hämta. Det lilla stallet ligger ca 2 km härifrån:)

Hopi
0

Väderbacken låter kul! Ligger det i Smedjebacken?

Berätta om det sen när du varit dit! =)

Det verkar svårt att få tag på hö… Jag har fått lite av folk som slagit själva.. Men skulle behöva ha mer! Att det är så dyrt på Granngården…

Är Granngårdens hö bra iaf?

Cherry
0

Jag köper hö i djuraffären den räcker en vecka eller mer och kostar 70 kr men jag bor i göteborg

_Mew_
0

Jag köper granngården hö och det är bra (: Både mina marsivin och kanin äter det. Räcker länge gör det också.

Zvintos
0

Hopi: Japp, Väderbacken ligger i Smedjebacken (ute i Morrgårdshammar). Har varit där jättemånga gånder med farmor, men då var jag liten.
Nu de senaste åren har de fått ett ridhus som kommunen betalat.
Är jättefint där faktiskt. Hoppas jag kan köpa hö där.
Ja, Granngårdens hö är bra. Men det är inte mer än 1 svart sopsäck ungefär, för 100kr! Svindyrt för mig!!

_Mew_: Men du har väl inga många kaniner?
Jag har 6 kaniner, varav 1 är belgisk jätte. Så för mig tar det slut jättefort! Det lönar sig inte för mig. Hade det varit billigare hade jag gärna fortsatt köpt på Granngården.. Men tyvärr är det ju inte det..

susanne-s
0

Jag har hö för 2:- /kg Flört

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Lotta_A
0

#12: Wow. Inte dåligt!

KajsaM
0

Jag köper på djuraffärn en "påse" som kostar 45:- tycker det är OK :)