Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1029 ggr
Zvintos
0

6 månaders kaninhane söker hem..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lille Dragon söker ett hem.
Han föddes hos mig den 24 maj 2006, tillsammans med 6 syskon (varav 4 är i livet). Alla hans syskon hittade snabbt hem, men av någon anledning var det ingen som ville ha honom.
Han har nu hunnit fylla 6 månader och har vuxit upp till en enormt söt liten kanin.
Temperamentet hans är helt underbart! Snäll och tålmodig, dock lite rädd vid hastiga rörelser. Det har sin förklaring av att grannhunden är här och skrämmer dem (MORR!).

Han är korsning mellan dvärgvädur och hermelin fuchs, så han har anlag för fuschpäls. Glad Färgen heter blå manteltecknad (dålig)/brokad lite beroende vad man kallar teckningen.

Dragon vill komma till ett hem där han blir älskad och ompysslad, får komma ut och springa och gärna hoppa hinder då jag tror han har kapacitet att bli duktig.
Bor precis som alla mina andra kaniner, utomhus.

Har hans morfar, mamma och kullsyster hos mig och alla har ett underbart temperament. Skrattande 

Pris: 100kr
Finns: Smedjebacken, Dalarna. Men kan säkert ordna transport om någon är intresserad.

Zvintos
0

Här är hans morfar Zvinto, renrasig blå dvärgvädur

myriis
0

Åh, jag skulle jättegärna ta honom ;( Men jag ska ta en från min egen uppfödning i vår, Så tyvärr..

Zvintos
0

Hans mormor är en brun zobelsiames manteltecknad dvärgvädurskorsning, zookanin (ingen bild)

Pappan är en vit rödögd hermelin fuchs och finns hos Nirs´Ors Kaniner, heter Frostnatten´s Goman (hermeliner-hanar-Frostnatten´s Goman).

Mamman är min Fia, en isabella manteltecknad dvärgvädurskorsning (se bild).

Zvintos
0

Här är hans kullsyster Iris, som är den enda helfärgade i kullen.

_Mew_
0

Vad söt han är! Men skulle aldrig få för mamma :(

Lotta_A
0

jag kan inte ta honom :( Men jag hoppas att du hittar någon som kan ta honom. Jättefin var han!

KajsaM
0

Åh synd att han inte var en hona :P Hoppas att du hittar ett hem :P

Matilda_91
0

Supersöt!

Zvintos
0

Ganska nytagen bild..

Zvintos
0

Dragon 4v gammal. Glad

Zvintos
0

8 veckor gammal

Zvintos
0

Posera snygg kan han verkligen. Älskar hans hoppkropp. Skrattande

Zvintos
0
KajsaM
0

Hoppas att nån vill ha snyggingen :)

Zvintos
0

Ja, det hoppas jag med. Glad

Lotta_A
0

Ja han är verkligen fin! Är det någon som hört av sig än?

Zvintos
0

Nope, inte en enda..
Har satt ut annons lite överallt.
Fick ett svar, men den personen ville köpa hans syster och hon är inte till salu! Räcka ut tungan

amand
0

Jag skulle GÄÄRNA köpa honom, men jag bor i Göteborg =(

Zvintos
0

Hehe, du känner ingen som ska åt dala-hållet då amanda_b? Flört

amand
0

Nej..Ledsen

Frida-L
0

Synd att du inte bor nära Stockholm för då hade jag gärna tagit den sötisen (c:

myriis
0

Jag bara undrar.. Utalas namnet "D R A G O N" alltså exakt som det stavas med "svensk" dialekt. Eller utalas det som drake på engelska? xD

Zvintos
0

Det uttalas med "svensk" dialekt. Glad
Alla i kullen (förutom Theo) har namn efter blommor/kryddor; Iris, Dragon, Krasse och Lilja. Glad

Lotta_A
0

Okej. :) jag tänkte att det utalades dragon. som drake på engelska :P hehehe

Hopi
0

hehe det trodde jag oxå.. att det var en drake.. hehe. en himla söt drake!!!! Oj, vad jag skulle vilja ha honom.. men har bestämt mig för att 2 kaniner räcker.. Thomas blir galen om han ska bygga en till bur! hehe haha..

KajsaM
0

#25 Hehe det kan jag förstå att han blir ;D

Zvintos
0

Kom på att jag har en bur jag kan sälja till.
Lagom åt honom och hermelinkaniner.
Köpt på Granngården för 1500kr förra julen.
Vet ej exakta mått på den..
Har tänkt sälja honom och buren för 500kr.

Bild på buren
Det är öpningsbart tak med spärr på, så att när man öppnar så stannar taket uppe. Finns även hasp för att kunna sätta lås på taket.
Även en liten öppning i gallret på nederdelen av buren. Går att skruva isär helt, men är väldigt lätt att lyfta och frakta som ihopskruvad.

Hopi
0

Men jösses vad jag blir sjuuuk… Hur ska det här bli? Hur blir man när man blir kanin-galen? Finns det inget stopp??? ugha.. Jag sa till mig "Jag ska bara ha TVÅ kaniner!" Nu är jag jättesjuk på Dragon… Han är ju bara sååå söt!!!

Zvintos
0

Hehe, tyvärr Hopi så finns det inget stopp när man väl blivit kaningalen. Räcka ut tungan Är bara när ekonomin säger stopp. *skratt*

Hopi
0

Det blir väl att stänga av sig själv från kanin.ifokus antar jag.. hehe. För det är ett livsfarligt ställe det här! ;)

Ekonomin ja… Ska ju ut med ca 6500 kr till tandläkaren i januari.. hum.. Så det är ju kört förut liksom…

Lotta_A
0

#30: Fytusan så dyrt det är att gå till tandläkaren.

KajsaM
0

Jag går gratis ;)

Lotta_A
0

#31: Jag också. Men när jag fyller 20 om ett år så kommer det bli dyrt

Hopi
0

Lyckos er som slipper betala tandläkaren! Fattar inte att det ska behöva vara så dyrt, och att man inte får reducerat pris.. Det borde vara som när man går till en läkare tycker jag! Grr.. Så dyrt så man inte har råd att köpa kaniner ju! Grrrr.. ;)

dreamiz
0

Sicken sötis! Själv tål jag tyvärr inte kaniner men jag är mus- o råttgalen istället. hihi… (Hade kaniner för många år sedan så jag vet att de är helt underbara djur!)

Zvintos
0

Sprillans ny bild på honom. Glad Eller sprillans och sprillans. Den är 3 dagar gammal. Räcka ut tungan

Hopi
0

Gu´va han är söt! Jag ska fundera lite till… *ler* Ska lova att jag är sjuk.. Tycker han är såå himla gullig! Ser så rar ut!!! Mmmm! Vill pussa på honom..

Zvintos
0

Han är rar och gullig ockå! Dock lite halvrädd mot hundar tyvärr, efter grannens hund varit här och skrämt slag på dem x antal gånger. Men går man varsamt fram tror jag det kan gå finfint. Glad
Han har ju en mor som inte bryr sig alls om hundar, och en morfar som inte heller bryr sig.

Hopi
0

Jag har ju 2 hundar, men jag håller ju noga koll på dom. Dom får ju INTE skrämma mina niner inte! =)

dreamiz
0

Han e otroligt söt! Kan du verkligen motstå honom Hopi? Räcka ut tungan

Hopi
0

#40; dreamiz, det är INTE lätt.. Inte säkert det går heller.. haha.

KajsaM
0

Heehe det kan jag förstå annelie :D hihi

Lotta_A
0

Han är verkligen söt :) Han ser megagullig ut!

Hopi
0

Ja visst är Dragon megagullig, Lotta_A!!!! =) Kanske blir han min på lördag! Skrattandehehe Ska bestämma mig imorgon.. Spännande!! =)

Men tänk en annan megagullig nin, det är min Andy! Har just varit ut med varmt vatten åt dom, och kelat med Andy. Han kommer direkt fram och vill hälsa, inget krångel när jag tar upp honom. Sen ligger han i min famn och bara myser! Hans päls luktar som dun! Gosh, jag blir alldeles salig av honom!! =) En sån liten go bebis!

KajsaM
0

Åh skulle också vilja pussa på Andy *avundsjuk* Och pussa ännu mer på Dennis :D Berätta när du har bestämt dej :P

Hopi
0

#45;Självklart ska jag berätta när jag har bestämt mig! ;) Jag ska pussa både Dennis & Andy från dig Kajsa_! =) Dom är så goa båda mina små pojkar! ;)

KajsaM
0

#46 Gör det :D Jag kan förstå att dom är riktiga kelgrisar ;P

Hopi
0

NinniH; Dom 2 ungarna ur kullen som inte lever.. Varför gör dom inte det..? Var dom sjuka eller…?

Lotta_A
0

Skojj att du kanske ska ta lilla dragon Anneli :)
Han är ett kap! Så söt :)

Zvintos
0

Hopi: Den ena ungen kröp ur boet vid 2 dagars ålder och frös ihjäl. Väldigt synd, för den hade blivit blå. Den andra ungen var det något fel på. Var tvungen att avliva den vid 4v ålder, då den bara gick ner och ner i vikt trots stödmatning. Vägde 80g vd 4v ålder och en nyfödd har jag för mig väger 50g…

Zvintos
0

Nu har Dragon flyttat! Hans nya familj var nyss och hämtade honom! Glad