S vuxen hona
Hej!
Säljer nu min vuxna kaninhona som är ca 1½ år, hon är vit brokad och har fått 3 fina kullar men bör inte få en kull till.
½ Dvärgvädur
½ Lejonhuvad kanin.
Hem viktigare än pris!
Finns i Östergötland (Norrköping), maila för frågor på kossan_mu_mu_mu@hotmail.com
Det vore kanske bra att förklara varför hon inte kan ha fler kullar.
Kanske hon kan, men hon börjar bli klar, då hon fick en mindre kull nu och så blir hon vild när hon har ungar
putt, någon!?
putt igen, seriöst ingen som vill ha henne? (A)
putt, hon är riktigt gosig, om hon kommer i form kan hon nog få mer kullar men hon blir inte lika tam när hon har ungar…

Att hon blir vild vid kull kan ju bero på att hon fått 3 hela kullar och är endast 1½ år. Det tar hårt.
Vi säger så här (rent teoretiskt): Vid 7 månaders ålder får hon en kull, sen vid 11 månader får hon ännu en, och sen vid 14 får hon sista. Det är en otroligt kort tid och jätte påfrestande får så ung kanin. Då är det inte så konstigt at hon blir less på att ha kull när hon fått så många på så kort tid. Väntar man så blir hon säkert mycket lugnare. sen kan det vara för att hon vaktar ungarna också.
Bara en teori. Otroligt fin var hon iaf =)
aa, så det känns som om det får räcka nu… Ja tack, det du inte någon som kan ta emot henne?
Vrf så pass många kullar på en hona som enbart är 1.5 år? Jag brukar ta 3-4 kullar på en hona under hela dens liv (dvs tills den blir 3-4 år!)
Svart brokat heter det, inte vit brokat då det vita är brokat.

#10 Om man väntar ett tag så är det inga problem att ta kull. Hon är säkerligen bara less pga så många kullar under så kort tid som sagt. Hon behöver få vila upp sig också.
Har hon Härstamningsbevis?
Nej, tyvärr har hon inte H-bevis…
Varför säljer du henne?
För att hon inte är lämplig i min Avel längre. Satsar renrasigt nu, och hon vill nog inte ha kullar på ett bra tag…
putt. Jag måste bli av med henne nu! Skänkes till rätt hem!
ja skulle kunna ta henne, men bor i uppsala "/
#18, vi kanske kan fixa transport?
#19 hur vet ja dock inte :P
Jag skulle kunna ta upp kaninen i från Norrköping till Örebro. Men då bör kaninen hämtas där på en gång.
#20, kan du hämta den vid örebro då? vilken är längsta vägen för dig att hämta?
har tyvär ingen möjlighet att "ta" mig nånstans (a)
Är väl bara o sätta sig på ett tåg eller en buss?
#24 För alla är det inte bara att sätta sig på ett tåg eller en buss, alla har inte råd med det och alla får inte göra det för sina föräldrar och alla har inte så "villiga" föräldrar som vill följa med.
Lite OT, men teckningen på kaninen var väldigt lik min kanins teckning ^^ Superfint! :D
#25 exakt så är det (a)
#27 Hm… men kan du inte ens åka en liten bit?
Vi kan nog lösa det, ska kolla upp lite om jag hittar någon som kan åka den vägen.
#28 okej, gör det :)
1a augusti kan hon transporteras upp till stockholm/västerås.
Jag verkar fixat transport nu, norrköping-uppsala. Kontakta mig!
#31 närdå?