Behöver din kanin nytt hem?
Hemma på gården har jag en stor Hage där flera kaniner i olika raser bor året om. Nu är det bara 4 st som bor där, och det finns plats för uppåt tio.
Hagen består av 20 troaxstängsel, där varje sektion är 2m långa och 1,5 meter höga. I hagen finns det stora grenar, stenar, buskar och ett hus dom kan hoppa in i samt ligga under.
Det enda kravet är att kaninen är en hona eller kastrerad hane, och ska väga minst 3 kg. Dvs inga dvärg/småraser. Detta pga stängslets storlek, småkaniner får lätt ut huvudet genom gallret.
Jag finns mellan uppsala och enköping.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Superbra Martina!
Det här kommer nog att hjälpa många :) Tummen upp!
Håller med #1.
Men jag har samma sort stängsel som du och har haft dvärgvädurar samt lejonhuvade kaniner utan problem i den :)
Åh vilken otur, har en dvv hona..
Men det är verkligen snällt av dig att ta emot andra kaniner som behöver nytt hem! :)
Haha man blir ju nästan lite sugen på att skicka iväg sin kanin dit! det ser så mysigt ut!! ;D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Tack alla :)
Jag har haft mindre raser också och det har oftast gått bra. Med det har hänt flera gånger att någon har stuckit ut huvudet och inte fått in det igen, så man har fått klippa upp gallret. Därav storleksgränsen.
Solbackens kaniner
Lyx till lyxkaniner 

Synd att du inte tog emot dvärg-raser, det finns många sådana till salu.
#7 Transport brukar nästan alltid lösa sig :)
Misstolka inte viktgränsen! Det jag menar med minst 3 kg är raser över 3 kg. Flera har hört av sig och velat att jag ska ta deras dvärgvädurar som väger över 3 kg… det fungerar inte!
Solbackens kaniner
#10 Jag förstår precis hur du menar :)
Dvärgvädurar bör ju inte väga över 3 kg..
#10 Ojoj dvärgvädur över tre kg? ;)
Här har man lite otur :/
Jag har tyvär en okastrerad hermelin :(
Ja, som sagt kan jag varken ta hanar eller hermeliner.
Solbackens kaniner

Det ser så himla fint ut!

Hej
Om jag kastrerar min blå vita franska vädurs hanne, Skulle du då kunna stå för frakten ? Vi bor i sthlm.. du har vart inne på min tråd "fransk vädur borskänkes" maila mig. min email adress finns i tråden.
Vi är bara intresserade av ett livslångt hem…
Har dom någon isolerad utomhusbur /hus så att de kan vara ute på vintern också ?
TACKSAM FÖR SVAR SÅ SNART SOM MÖJLIGT DÅ DETTA ÄR AKUT !
Mvh Lina
Åh det ser så himla mysigt ut! :D
Börjar dom inte bråka om revir och sånt? Typ allmänt bråk?
Hur gör dom när det regnar och så?
Vill gärna se fler bilder på hur du har gjort!
#16 Testa maila på martina_haijlen@hotmail.com tror hon svarar snabbare där :)