(k) Lejonkanin hona sökes!
Vi ska köpa en lejonkanin hona men hittar INGEN nära oss… Vi bor i södermanland. Har du en lejonhona någon stans i södermanland eller om du kan transportera den till oss, så skriv:D! Helst mellan 6-13 månader men liiite äldre eller yngre går bra:)
Mvh//Julia och Linnea
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
Jag har ju antagligen en hona men hon är ju bara 9 dagar ennu;)
men annars kan ju transport oftast ådnas:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Okej:).
Skulle du kunna hjälpa oss att kolla runt litex')? Vi har sökt JÄTTE LÄNGE på google, men inte hittat en enda nära oss:/
kolla på uppfödar registret på skaf:)
om du säjer stad by du bor i kan jag söka på eniro och kan kanske vet a om det finns ngn upfödare nära dej:)
// Hanna

Malmköping, vi har redan kollat, då vi är medlem i det så fick vi (idag) ett uppfödar register och finns endast 1 oi södermanland och den föder inte änns upp lejonhuvade:/:/
Söker du just efter en lejonhuvad kanin eller går det lika bra med lejonhuvad dvv? ^^
finns ju flera mot stockholm och uppsala/örebro mm.
det är häller inte så svårt ofta att få en kanin från göteborg till stockholm och sen vidare:)
// Hanna
jag vet några som bor längre upp övanför stockholm och inåt och lite så som säkert hade kunnat ta med sej en kanin från vårgårda. sen så bor Marianne, (Förgätmigejs kaniner) www.forgatmigejskaniner.se i stockholm. kan många mer i, men får inte upp dom i huvudet just nu.
// Hanna

#5 Ja, tyvärr endast lejonhuvad, kan göra undantag och köpa en Teddy isåfall:)..

#7 Vi har kollat upp även den sidan innan och det finns tyvärr inga stora kaninhonor tillsalu:/

Jag har en liten uppfödning i Norrköping, jusst nu säljer jag en vuxen blandis dvärgvädur/lejonhuvad kanin, och 3 blandisungar. Nästa år kommer det renrasiga dvärgvädurskullar.
Titta nere vid göteborg allingsås då:) vet ju flera som kommer åka upp igen ungifär där du bor. skulle kunna hjälpa den på transporten om det behövs.
om det är ok nära göteborg så finns
http://www.prinsessornaskaniner.se/index.html
sen så finns ju även http://www.pippiadolfs.se/
om du hittar en fin hona du vill ha hos någon av dom ovan och den inte ska till vårgårda_(om du har någon som kör hem därifrån)
_Så kan jag åka hemta den hos uppfödaren och sen när vårgårda uts är (22-23 augusti) lämnar jag den hos personen som ska köra upp kaninen:)
// Hanna
Du kan PMa eller mejla hanni_djur@hotmail.com
// Hanna
Pippiadolfs kaningård rekommenderar jag.
får någon upp pippiadolfs sida? inte jag iallafall
// Hanna
#15 Inte jag iallafall ;)
#15: Sidan ligger nere.

#12 Skulle jätte gärna vilja ha Atheena, men Vårgårda är för långt bort för att kunna hemta:(..

Hej! Vi bor i Södermanland och vi har lejonhuvade hanar och honor. De är supersöta.
Kaninerna är vita och har blå ögon. En sobelfärgad är eventuellt också till salu. Vi har även korthåriga kaniner.
Några bilder finns på länklarna nedan:
http://www.acc.umu.se/~mckrill/
http://www.acc.umu.se/~mckrill/kaninflickorna/
Det är bara att höra av sig! 
putt
Jag bor i Sörmland och föder upp renrasiga Lejonhuvade kaniner som är märkta och har stamtavla.
www.plingeling.net är min hemsida
Jag har kaniner till salu nu och kommer också att få fler ungar till salu snart och borde väl ha någon hona till salu i de kullarna.
Här är vad jag har till salu just nu
#4: Av någon anledning har vi i Södermanlands KAF inte valt att gå med i uppfödarregistret…
Men du kan hitta några fler uppfödare i Södermanland genom att titta på klubbens hemsida Södermanlands KAF

#21 Det är faktist jag som har köpt Adde av dig, så vet att du har jätte fina kaniner, men då du inte har någon hona tillsalu så..:/.. Annars skulle jag gärna köpa:)..
#23: Aha, kul! :) Hoppas Adde mår bra? Jag har precis idag inga honor till salu, men om ca två veckor lär jag ha någon hona till salu ur J-kullen som är på 8 ungar och sen om ytterligare två veckor så lär det finnas någon även ur K-kullen där jag har 6 ungar… Fast då är det ju små ungar förståss…
Vuxna, äldre avelshonor kommer jag att sälja en eller två stycken om cirka en månad och sen är det troligt att det kommer finnas ytterligare någon vuxen hona till salu i oktober/november.
Den hona jag vet att jag ska sälja då jag har avlat klart på henne är Chanelle som dock är över 3 år. Hon är en väldigt bra mamma och har fått en hel del fina ungar och är stambokförd på 93,5 p.

#24 Jaadå, han mår hur bra som helst:D! Kanske kan fixa en bild på honom när jag har batterin till kameran:)!
Okej:D! Går Chanelle fortfarande att avla elr är hon för "gammal" elr vad man ska säga:)?
Mvh//Julia
#25: Ja det får du gärna fixa, alltid kul att få veta lite hur ens tidigare kaniner mår och har det. :)
Chanelle går fortfarande i Avel, hon har en kull på 6 ungar just nu (K-kullen) som snart är 3 veckor gamla.
Är honorna i bra kondition kan man avla på dem ända upp i 5 års åldern och längre, men man bör ju inte hårdavla på dem.

#26 Okej:D! Då ska jag prata med min kompis (Hon som var med och köpte Adde:) ) Och se vad hon tkr^^ Sedan är det väl bara och vänta tills hon blir till salu:D!
#27: Ok, hör av er sen om ni är intresserade. :)
#27: Är ni fortfarande intresserade så är Chanelle klar att ta nu. Jag har messat dig också.

#29 Ja, vi är fortfarande intresserade och ska snart svara på mejlet:D!
#30: Okej, bra. Det börjar bli lite ont om plats här i kaningården, så vore fint om det gick att ordna snabbt. :)
Jag har en vuxen hona till salu.
Renrasig, både föräldrarna har stamtavla men eftersom hon ej har Godkänd färg? har hon "bara" h-bevis.
Hon är född den 14 sept -08 här hemma hos mig, och är alltså snart 1år.
Han har haft en kull den 1 juni -08.
Hon heter Ingespjuta's Bibbi Bumbi - www.ingespjutas.webb.se
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com