Upphittad kanin! Jourhem?
Hm…igår hittade jag en kanin som verkade tämligen rädd och övergiven. Just nu bor den på min inglasade balkong, men jag har inte möjlighet att ta hand om den. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra med den eller vart jag skall vända mig. Jag har satt upp lappar i området, men jag måste ha en lösning ganska omgående. Finns det jourhem eller liknande?? Eller någon som kan ta hand om den tills en ev ägare dyker upp? Jag bor i norra Göteborg.
Hur ser den ut och så?, alltså, Jag hadde kunnat ta hand om den :/ fassten då är det så att jag bor för långt bort :/, kan vara så att ägaren aldrig dyker upp , Men du kan sätta upp mer lappar på affärer, djur zoo och sånt , då kanske till slut kommer det någon annars kan du leta efter någon som tar emot hemlösa kaniner,

hade jag inte bott så långt iväg hade han kunnat få komma hit…jag har gott om plats..
Får jag fråga hur den ser ut? Dock har min kanin varit borta över ett år så för mig är chansen väldigt liten.. men om ägaren är medlem på kif tänkte jag.
Svart och vit. Svarta öron, vita tassar, svart/vit på ryggen. Ganska liten (tror jag, vet inget om kaniner).
Jag är ett verkligt frågetecken, vet inte alla vad jag skall göra. Har både katt och hund så kaninen får vara avskild från dem. Därav är en snabb lösning önskvärd…
Den verkade se ut som min kompis kanin som är borta… Men de bor i Östergötland…
Ta en bild på kaninen och lägg ut här så kanske det är npgon som känner igen den?
om jag hade plats hade den kunnat bo hos mej ett tag, men antagligen dröjer det ca 2-3 veckor innan den skulle kunna flytta hit,
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Ta en bild på kaninen, :)
men visst har den vatten och mat och så nu medans den e ute på balkongen ? ;P
Självklart har den mat och vatten! :)
Den verkar ganska rädd så jag låter den vara ifred rätt mycket. Kollar till den såklart, har till och med lyckas kela lite med den, men den är rätt skakis.
Bild fixar jag så fort jag kan imorgon.
#9 okej vad bra :),
Okej :)
vad bra för min kompis som bor i Norra göteborg ;)
fasst jag vet inte, för det du beskrev va lite som den såg ut, fasst inte helt exakt så ;P
Putt (:
#4 Låter som en svart brokad (alt. manteltecknad) kanin du har. Har du någon bild?
I Göteborg lär det väl finnas någon! Har för mig att en tjej la ut "annons" om att hon kiunde vara kaninvakt i Göteborg, hon kanske kan ta emot den några dagar tills någon annan kan ta emot den, eller någon uppfödare?
Jag kan ev. ta hand om den tills någon ägare dyker upp. Jag bor i Kungsbacka (30 minuter söder om göteborg). Hör av dig! / Ida
finarosetter@hotmail.com <-- Mail :)
#12 Det var jag som la ut det inlägget ;)
Vacker den va :)
den kan vara min kompis faktiskt,
den liknar den iaf, men inte helt säker kan visa bilden för min kompis sen :)
#15 Har du anmält till polisen och satt upp lappar lite varstans?
Jag kanske skulle kunna "passa/ta hand om den" 2 veckor så får vi se sen om ingen ägare hört av sig? Den kan dock tyvärr inte stanna hos mig för alltid :/ men det skulle ju vara en lösning ett tag framöver.. Hör av dig!
Förresten vet du om det är en Hane eller Hona??
om Ida skulle ta den ca sådär 2 veckor och ingen ägare är funnen enu då så kan jag ha den ca kanske ngn månad-2.
Fast den kan ju tyvärr inte stanna förältid hos mej häller:/
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#19 Ja, det hade ju funkat :D Smart tänkt!