Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4642 ggr
lennartsdotter
0

Hålla kaninen på rygg?

Jag har en liten snbb fråga;

- Kan det varar farligt för kaninen att hålla den på rygg?

Jag tycker det är lättast när man ska klippa klorna, men en bekant sa till mej att man inte ska göra det. Men jag har alltig gjort så och min kanin lever ju då ännu..?

Så vem har rätt?

goldcool
0

Varför skulle man inte hålla kaninen på rygg, enligt din bekanta??

När de är små och diar så ligger de på rygg, och är jättetrygga. Man kan vänja sin kanin vid att ligga på rygg även när den är stor. De brukar tycka det är jättemysigt!! Bara de lär sig slappna av.

Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning

[Wera]
0

Vrf skulle det inte vara det? :)
Lägger alltid mina kaniner på rygg vid kliklippning.

zezagena
0

Tränat mina sedan de var små, funkar jättebra

bara de ligger stabilt o känner sej trygga

Kommer åt borsta runt svans/ljumskar mage o kloklippn..

Linnet
0

Det är absolut inte farligt att ha kaninen liggande på rygg, en del kaniner älskar att ligga så, andra tycker inte om det, men det visar dom ju snabbt i så fall.

[BonnieL]
1

Mina ligger alltid på rygg när jag klipper klorna :)

lennartsdotter
0

Jo hon sa att ''man ska inte hålla kaninen på rygg för det är inte bra för den''. Inget argument liksom…

Men tack för era svar, nu vet jag att jag hade rätt iallafall!

Sashhi
0

Jag vill helst inte hålla mina på rygg bara sådär, utan bara så snabbt som möjligt vid kloklippning. Kan varken vara så skönt för ryggen att ligga så en längre tid, dessutom kan det bli svårt att andas för dem. Inte så naturligt förutom den diande delen.

Not your mom, not your milk.

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Kloklippning* skrev fel :)

#7 En del av mina kaniner tycker det är hur mysigt som helst, iaf. verkar det som det. Dom visar väl om det är obehagligt, vissa av mina kaniner kan ligga still hur länge som helst, hade en som låg på rygg frivilligt på marken.

lennartsdotter
0

#8  - Sjukt söt bild!!