kanin gårds namn sökes:P
hey jag kommer verklien inte på nått bra kanin gårdsnamn:/ nån som kanske har nått tipps eller nått ? :D<3
Svårt att ge tips? "bara sådär".
Enklare om du talar om ifall du har någon favorit inom något.
Favoritblomma, namn på gatan etc etc.

smart :D men typ favortit blomma: rosor,tussilogo
bor på: sassarp…huset heter berghamra
favortit färg: rosa
jag föder ju inte upp kaniner men jag har bara olika kaniner av massa olika raser så jag tänkte först på gott & blandats kaningård (:
Berghamras?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

#3 de e inte så fint tycker jag xD
#4 kanske inte men Rosatussens då^^
// Hanna
Ta något som betyder. Varför inte plocka ihop olika kaninnamn? Säg Klara och Johanna, Klaranna. Fast med egna namn för dig, du förstår..
kan ju bara säja att jag kallar min uppfödning ör Pigelinas och i min första lejonkull födes ju Pigelin så därför blev det Pigelinas
// Hanna

jaaaa najs:D
hmmm……………

putt (:
Jag undrar hur man typ vet att ett namn är ledigt ? xD

man går in på nån sida xD vetinte vilken x)
okej xd

#5 rosatussens kaningård de va ju sjukt fint:D<3

okey jag har bestämt att den ska heta rosa tussens kanin gård…ska man göra nått mer eller e de bara o kalla den så xD??
Skulle gissa att du måste registrera dig eller något. Kolla kaninföreningen.

hur gör man de då xD jag ska inte göra såhär så de kosstar pengar asså oregistrerat….kan nån länka eller brätta
#15: Hon kan inte registrera kaningården.
För att registrera sin kaningård krävs att man uppfyller följande krav:
# Den som registrerar kaningård skall ha fyllt 18 år och vara medlem i Sveriges Kaninavelsföreningars Riksförbund # Uppfödaren skall ha minst tre (3) års vitsordad kaninuppfödning och bedrivit utställningsverksamhet # Uppfödaren skall ha genomgått "Kursen för den som driver handel med djur avsedda för sällskap och hobbykaniner". Kursen är godkänd av Jordbruksverket.
Om man vill registrera eller ej är helt upp till en själv.
Men man kan som sagt inte göra det förrän man uppfyllt kraven ovan.

men jag ska INTE registrera e inte 18 år o håller inte på me uppfödning heller men jag undra bara e de bara o kalla min kanin gård för rosatussen om de e ledigt eller lixom måsste man göra nått? så svårt o förklara
#18: Mitt svar var till #15 som skrev "Skulle gissa att du måste registrera dig eller något. Kolla kaninföreningen."
Och där skrev jag ju att du inte kan registrera, även om du hade velat.
Nej, du måste inte göra någonting för att kalla din kaningård för det.

okey najs(Y);)

Då passar jag på att ställa en fråga om jag uppfattat detta rätt. Jag bedriver ingen direkt kaninuppfödning, men har en hona nu som väntar ungar. När jag säljer dem så skickar jag med köparen bl a ett härstamningsbevis där det står vad mamma o pappa heter osv…där hade det varit lite roligare att kunna skriva som överskrift ett litet namn från de kommer ifrån. Min stora stolthet här hemma heter ju Grey Buddy så hade varit skoj om det kunnat vara med någonstans…. ja det e ganska svårt att förklara hur jag menar, men är det tillåtet att ha ett namn så på sitt ställe utan att vara reggad uppfödare. Det är inte det mitt syfte är utan mer bara att visa att jag iaf är seriös som säljare av de kaninungar min hona får. Att de skötts som de ska och att jag kommer följa alla de lagar o råd som är kring försäljningen kring bebisarna