Kurser för att starta egen zoobutik?
Jag funderar på att starta en egen djurbutik i framtiden med kaniner.vet dock ej när.
Jag har ingen invollvering i zoobranchen så vill veta var jag kan hitta kurser för nybörjare som vill starta eget..
Jag har hittat zoorfkurser men dem är riktade till grossister m.m.
Har också tankar på att ha uppfödning..kurser inom det?
Skulle ni kunna hjälpa mig?
Mvh:MissAngel
Jag tycker du ska läsa ekonomi där du får veta vad allt kommer kostaatt starta eget.
Jag går handel och ar fått veta en hel del o hur det är att starta butik, vad man ska veta innan och allt med affärsidé m.m Finns det ett universitet nära dig där man kan gå ekonomi?
När det gäller uppfödning så kan du gå jordbruk (?) har dock själv aldrig läst det utan har bara skaffat ett uppfödarnummer, några avelsdjur och fått kullar. Jag har hört med en massa uppfödare om vad man ska tänka på. Jag har haft kaniner i 6 år så kan en del om de.
Att skaffa affär är ju inte bara att hyra ett rum, skaffa lite hyllor, skaffa djur och allt som man vill sälja utan man måste vara beredd på att det blir väldigt dyrt att ha en butik, man får jobba mycket mer än när man bara är anställd och man måste kunna mer än de anställda. Men o man inte kan budget m.m så kan man ju anställa någon som jobbar med det och någon som jobbar med lön men då får du tänka på att det blir dyrare än om du själv gör det.
Lycka till med din butik=)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

ok tack för svar
Jo det är ju mycket med egen djuraffär..men det blir inte nu ändå..har några år till på mig att bästemma mig.. jag är 20 år nu. Ja det finns säkert universitet i närheten vet dock inte exakt vilket.
Jag gick djurvård under gymnasiet,kunde valt jordbruk då men det blev inte valet
Jaha uppfödarnummer ok..
Tack så mycket för svaren
Jag vill själv starta egen affär men det kommer inte bli på många år då jag inte har riktigt hela kunskapen, råd eller tiden. Jag vill gå ut gymnasiet, gå på universitetet och senare skaffa jobb och sen tänka på att skaffa egen butik.
Jag tycker att du ska leta noga efter ett universtitet där du kan tänkas stanna i 3 år framöver och prata mycket med lärarna och känna att du är välkommen:) Min pappa gjorde fel val och han kunde haft en skyhög lön nu om han bara valde rätt universitet där lärarna var vänligare.
när jag skrev jordbruk så menade jag en kurs med Sveriges kaninavels riksförbund (tror jag det är) där man går en kurs för att veta er om Avel och hållande med kaniner m.m. Jag vet inte om jag själv kommer gå kursen. Tror den finns runt stockholms området.
Kolla http://www.come.to/kaf och maila han som har med uppfödarnummer och göra:). Tyvärr får man ju inte märka kaninerna själva längre utan du måste åka till djursjukhuset och göra det eller ringmärka kaninen.
Vill du veta mer så kan du maila mig. hjartelyckanskaniner@hotmail.com
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/