Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1353 ggr
solsten
0

Våran Stampe har fått en kompis!!

Undrar lite om vi har gjort rätt.

Har en underbar kastrerad hankanin på över ett år, som vi tror har kännt sig lite ensam. Vi har efter mycket prat här hemma kommit överens om att skaffa en till, vilket vi gjorde igår.

Vi köpte lilla ungen på 8 veckor hos seriösa uppfödare…samma som vi köpte Stampe på.

Vi presenterade dom ute på tomten till att börja med vilket funkade kanon. Det först tjejen gjorde var att slickde Stampe på pannan, så sött.

Sedan tog vi in dom i sitt rum…Stampe har ingen bur utan springer fritt.

De vi mest var förvånade över var att det kändes som hon hade varit här en lång tid, började göra glädjeskutt och springa på mattorna i hallen som om hon inte hade gjort nåt annat ;). Stampe som e en lugn kanin hakade på lite.

Tills slut somnade hon utmattad i min famn.

Senare på kvällen satte jag et stängsel för hon skulle få vänja sig vid lilla rummet över natten, men hon blev så sur….gick fram och bet i gallret ;). ..men så fick det bli.

Idag andra dan är hon så pigg och Stampe ligger och njuter i fulla drag när dom ligger bredvid varann, så det verkar ju funka kanon.

Har vi gjort rätt att vi satte ihop dom så snabbt.? Har läst här på forumet att man ska vänta med det.

Nu är ju jag hemma hela dagarna så jag har ju koll hela tiden på dom.

Kram Katti

[BonnieL]
0

Eftersom det gick så bra tycker jag det var helt rätt! Grattis till lilltösen förresten Glad

solsten
0

Tack!! Jag vi hoppas att det funkar bra.

Vi Hade ju Stampe ute det första halv året så han var ju inte inne så mycket.

Är det vanligt att dom är så pigga och oförsiktiga som ungar.? Stampe var nyfiken men väldigt lugn. Tvärtemot mot var den här lilla är. Så orädd och nyfiken…och håller på med sina rivstarer hela iden ;)

rebeccaaolsson
0

Indie var inte alls försiktig i början. Han ville bara springa runt och nos på allt i rummet. Skutta och sådant. Allt annat än lugn kan man väl säga… haha :)

solsten
0

Ok, inte ovanigt då. Fick ju inte se så mycket av den sidan av Stampe första månaderna. Däremot när han blev innekaninså började han ju släppa loss, men du var han ju lite äldre än den har lilla energiknippet ;)). Hon e verkligen helt orolig, så rolig.

rebeccaaolsson
0

Indie brukar ställa sig mitt på golvet och hoppa upp och ner, på plats. varken fram eller bak. Ser så jävla roligt ut, hahah!

TereseE
0

Jag satte ihop min kastrerade hane med hans lilla tjej direkt också och det gick jättebra. Glad

annaforsgren
0

Det har ju gått så bra så du har inte gjort något fel:) Mina kaniner var jättepigga och glada när jag fick hem dom, jag kunde t.ex ha min teddykanin lös och han kom när man ropade. Nu är han inte lika sprallig längre^^ Men tillgivenheten är fortfarande kvar.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

malin--a
0

Jag lät Jocke va ifred några timmar först och släppte sen ihop dom (:

♥

[aammE]
0

Min kanin var precis så orädd som eran när ja fick hem honom, han började hänga på gallret och ville vara med efter bara någon timma. Nu springer han fritt i hela lägenheten och busar med katten! :D