Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 526 ggr
KexChoklad
0

Ta bort henne i aveln ?

Jag börjar bli orolig över gosans beeteende.. Trodde ju hon var dräktig .. men jag vet inte längre.. men hennes beteende under denna tiden är oroande .Hon bet hål på mig vid bröstkorgen när jag skulle känna , samt att hon naffsat  i fingret och hoppat på mig när jag skulle fixa huset i buren

Skulle ni ha kvar henne i aveln om hon beteedde sig såhär vid dräktighet samt skendräktighet ? ..

Jag vill verkligen inte då hon anars är en underbar kanin.. hon skulle säkert bli en sån bra mamma

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Zvintos
0

Personligen skulle jag inte avla på en hona som beter sig så.
Malva var visserligen mån om sin skål (ville inte att ingen skulle ta bort den), men hon tillät det ändå.
Att en hona biter en när hon är skendräktig/dräktig och naffsar efter en när man pysslar i buren är inget jag vill ha i min Avel.
Kaninen kan säkerligen vara härlig i sig, men som sagt inget jag skulle använda i Avel.

KexChoklad
0

okejj jag vill ju inte såra hennes uppfödare.. så dom tror att det är deras fel

// Elin

Linnet
0

Ingen av mina honor har varit aggresiv när dom varit dräktiga. I och för sig kan det väl vara hormoner som spelar in om hon är snäll annars, men jag vet inte om jag heller haft kvar henne i Avel.

MarHai
0

Jag skulle inte använda en sån hona i Avel. Jag är väldigt mån om temperamentet, och mina honor skall gå att hantera hela tiden, även under dräktighet.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

DEMNJA
0

Du vet redan vad jag tycker… instämmer ju med NinniH…

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

thexclub
0

Jag skulle också ta en sådan hona ur Avel, visst kan de vara lite tjuriga vid dräktigheten men inte såhär mycket.

the vanity, it becomes insanity

KexChoklad
0

okejj..

// Elin