Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 297 ggr
Frida-L
0

Skruttan på rymmen

Idag när klockan var 9.45 ca skulle jag gå till bussen och jag hade ganska jättebråttom. Som vanligt innan jag går skulle jag bara säga hej då till kaninerna. Jag tittar i Skruttans bur, men hon är inte där. "Shit", tänkte jag, det här var verkligen inte rätt tidpunkt att rymma. Jag kollar varifrån hon rymt och ser att jag, så dum som jag är har jag glömt att stänga en av delarna till buren helt, så det var en glipa på 10 cm. Skruttan brukar inte rymma eftersom hennes bur är rätt hög och hon kan inte hoppa där i från. (Hon brukar buffa på gallret så att det trillar ner, men hon rymmer aldrig). I det här fallet var det öppet på andra sidan buren och då hade hon chans att hoppa på komposthögen (där jag slänger allt efter att jag städat burarna) Som tur är hittar jag Skruttan inte mer än ca en meter bort (bakom buren), där satt hon och såg sådär oskyldig ut och åt på ett löv. Lilla Skruttan jag vet inte vad jag skulle göra om hon hade rymt.

KajsaM
0

Tur att hon satt där :D Hann du med bussen? ;P

Abstinens
0

Min lillasyrras kanin rymde en gång och var borta i flera dagar, sen en dag så hade han hoppat tillbaka in i buren igen och väntade på mat.

Frida-L
0

#1 Ja, jag hann med bussen, men jag fick springa de sista 150 m.

#2 Mina kaniner rymmer alltid, konstigt nog hittar jag dem alltid på tomten, vilket är rätt skönt. Min första kanin rymde, men han kom aldrig tillbaka igen. Men det var när han precis blivit könsmogen, så han ville nog ut och leta efter en kaninhona.

KajsaM
0

Tur att du hann :D

Frida-L
0

Aaa

Lotta_A
0

Jadu det är läskigt när dom små pälsarna rymmer, men oftast hittar man dom bara ett par meter bort. dom spriger aldrig speciellt långt

KajsaM
0

#6 ja och det är tur att dom oftast är bara några meter ifrån :D

Muumintrollan
0

Kaniner verkar ha en förmåga att vilja "gå sin egen väg" har jag märkt sen jag blev medlem här…..har ju läst om en del rymningar. Men det fantastiska är ju att de i allra flesta fall är i närheten som ni säger…..sicka busar alltså!!!

KajsaM
0

heeh jo nog är dom busiga :D och nyfiken :P

Frida-L
0

Herregud, just nu verkar mina kaniner vara på rymningshumör. Idag vid halv tio vaknade jag av att mamma skrek: "Elvis har rymt". Jag flög upp ur sängen och sprang ut så snabbt att jag halkade på vägen. När jag kom ut (i bara underkläder, hoppas ingen såg mig) såg jag att Elvis satt mitt på gräsmattan, som tur var rymde han inte iväg som han brukar när vi skulle fånga honom.

KajsaM
0

#10 Hehe Ursäkta mej :D Dina niner värkar tycks om stt ryma ;P Tur att han satt där :) Hur kan dom rymma ur buren?

Frida-L
0

Jag har kompostgaller som jag hänger upp på spikar (som galler på burarna), varje gång jag går ifrån kaninerna ser jag till att gallret sitter ordentligt fast. Men på nåt vis lyckas mina niner ändå buffa på gallret så det ramlar ner från en av spikarna. Aa, jag vet inte hur dem lyckas, men på något vis lyckas dem.

KajsaM
0

okejj, du får hitta på något så att dom inte tar sig ut, ifall du inte skulle vara hemma :D

Frida-L
0

Aa det får jag

KajsaM
0

Hehe ;D