Mina kaniner äter plommon :o
Hej hej! :)
Jag testade att ge mina kaniner plommon idag, och dom älskade de! Men de åt bara en fjärdedel typ. Men vi människor kan ju bli lite lösa i magen om vi äter för många. Gäller det kaniner också? Borde jag förtsätte ge dem plommon?
Lite grann gör nog ingen skada, bara du har koll så de inte blir dåliga i magen.

#1 Åh va bra :D Om jag mäsker att de blir dåliga i magen ska jag inte ge dem mer ^^
Mina älskar också plommon! :)
Mina med, särskilt Sotis. Han är tokig i plommon!
Och kaninerna här hemma älskar också det :)
Har inte gett plommon men mina äälskar nektariner :)
#6 Mina med :D
Emma
#6 Mina älskar också nektariner!
Min lilla skrutt tycker också om plommon :)

Haha, då gissar jag att det inte är någon fara xD

va? jag tror inte det är så bra att ge dom plommon.
vissa kaniner kan nog bli över känsliga för jag vet en kanin som bara blev sjuk av att äta plommon grenar;s

#11 Oj! Men den kanske va extra känslig eller kanske allergisk eller något? :o
#11 Men det kanske var något på grenarna?

#11 Mina kaniner får aldrig plommongrenar från vårat träd, det brukar vara extremt mycket lavar på dom och jag är inte säker på att det är så bra att få i sig sånt… Kanske det var det den blev sjuk av?
Mina kaniner älskar plommon. :P

jag vet inte riktigt, men jag tror man inte ska ge för mycket till dom iaf:)

#14 Åh! En av våra plommongrenar gick av, så ja tänkte att jag kunde ge de till mina kaniner, så jag gjorde de, men de har inte hänt något. Men nu blev jag värsta orolig.. Hjälp :o
#16 Hihi, hittade en larv på en körsbärsgren jag gav dem idag, den slängde jag över till grannen (A)
Tror inte larverna är så farliga. Fast mamma blev i och för sig typ biten av en larv xD Svullnade upp en massa :O
Bajset borde ju inte vara farligt tycker man, Dem är ju växtätare. Och tror inte salivet är farligt att äta direkt. Om dem har något? Och tror knappast att dem äter upp larven ;D
Emma

#17 Haha xD Kaniner äter larvar. Ew :o Tror ja inte heller x)