Söker stor innekaninbur
Hej! :)
Jag ska köpa en tysk jätteshceck om ett par månader, troligtvis först nästa år. Jag letar fortfarande, så om ni känner någon som ha en kull å sälja om några månader, hör av er :)
Så jag söker en SKIT stor inne bur, eller ja ganska stor.
ytan måste vara minst 0.9 m.
Alltså typ 130 lång, 70 bred, minst 70 hög.
Vart kan man köpa en sån? De största innebur måttet jag har hittat är 120 lång, 60 bred och 74 hög, men det är en illerbur men det spelar ju ingen roll. Det är exakt som en kaninbur fast högre, vilket är ett måste.
Eller kan man bygga en egen? Och isf vad ska botten vara gjord av?
Tack för svar :)

Det finns ju 140x70 cm kaninburar på en del djuraffärer, djurmagazinet har dom ibland. Vet inte hur höjden är på dom, kanske inte är 70 cm, men kanske går det att göra nån förhöljning på den. Men visst kan man bygga en egen bur, men den blir ju så klart väldigt tung. Man kan använda plywood till botten eller osb skiva (tror det heter så) som är billigare.
Som #1 säger så har djurmagazinet stora burar.
Har sett en dom var ca 150x70/80, eller liknande.
Om inte, så hör med dem ifall de kan beställa in en större åt just dig.
Det blir ju lite dyrare, men samtidigt smidigare än att bygga en egen.

#1 Är den 140? :O Jo jag har kollat på en sådan, jag tänkte ju bara ha den inne på natten och när jag är i skolan, annars så täner jag ju ha den lös i rummet, under uppsikt.
Visst är den fyra luckor? Två på sidan och två där uppe?
Ja har sett den men visste ej hur stor den var. Och vilket djurmagazin pratar vi om? Den i Luleå? Har de?

#2 Som jag frågade 1# i vilken stad pratar ni om?
För jag bor i kiruna, och de har ingen djurmagazin, men nu till helgen ska jag åka ner till luleå och har chansen att köpa en bur. Och den buren jag såg hade två luckor på sidan och två där uppe, men hur hög är den?
Aja men annars beställer jag in då från dem?
150x85x64 är det största som jag har sett, dock är den ju för låg för din kanin. Men det borde gå att höja om du bygger en träram eller någonting att höja gallret från plastbotten med.
#4: Har sett både i borlänge och falun (dalarna).
Det ska ju finnas på alla djurmagazinets butiker, om inte så ska de kunna ta hem den eftersom den ingår i deras sortiment.

Jag har sett att dom haft på djurmagazinet i Luleå, men det är nog inte alltid dom har hemma. Jo, den buren jag tänker på har två luckor uppe och två på farmsidan. Men ring och kolla vad dom har för burar om du ska åka ner hit.

Frågan är ju bara om den är nog hög, jag har en sån stor bur som har några år på nacken, men den är inte så hög, men jag har haft en lånad bur i samma storlek, fast nyare modell och den var ganska mycket högre, men jag är inte säker på att den var 70 cm hög.

Ska kolla vad mina 120x60 burar har för höjd för jag tror att det är samma höjd på 140x70 burarna.

#5 Tacktacktack :D jag trodde nästan att hoppet var ute för mig! Då ska jag nog beställa den där buren om den på djurmagazinet inte håller måtten :)
#9 Gärna gör de :D

120x60 buren är bara ca 60 cm hög, men kan hända den större är högre ändå.
Annars går det ju att göra en bur av kompostgaller och bygga en låda till underdel.

#11 TUSAN! Jaha :/ men jag beställde den där buren som fins på #5's kommentar :) Den var inte riktigt hög men det går ju att palla upp, eller vad man ska säga :P