namn till kanin gård!
hejsan jag behöver värkligen hjälp!
Nu hetermin uppfödning klevliden´s kaningård. Det är min gatuadress. och jag tycker det är tråkigt! så nu ska jag byta. Men kommer inte på något! jag vill inte ha mitt efter namn gatuadress eller nått sånt utan nått annat :P kan ni komma på nått?
Tack i förhand!
jag har ingen aning, har inte så bra fantasi ;) men jag puttar upp inlägget =) du kanske kan söka på google?
Någon händelse eller plats som betytt något speciellt för dig?
Jag har tex Zvintos som "gårdsnamn", efter en kanin som betytt mycket för mig som hette just Zvinto.
hmmm en hund som bara blev ½ halft år betydde enomrt mycket för mig! han hette Yambo < 3 och det kan ju inte uppfödningen heta :/
hmmm jag vet faktiskt inte…. att vara ute på landet har jag ju alltid älskat :P! men vad finns det för namn där?
#3: Kanske någon speciell blomma på en speciell plats, eller sånt.
okej hmm ska tänka….
Guldstjärnan´s? det är ju fint och gulligt ^^
Nu får man bara leta upp och kolla så att ingen har det!
#5 Hur kan man veta att det inte är upptaget då? :O
söka på google kolla SkaF elelr vad det heters uppfödar register osv :P
#6: Här finns kaningårdsnamnen som är registrerade.
Det finns inget som hindrar att man använder namnet iaf, men däremot kan man inte regga samma namn som någon annan.
Sen ses man iofs som oerhört oseriös som tar någon annans namn.
nej jag hittade det inte ! :D
så då kanske det blir det ;D

Jag har steels kaniner p.g.a min jättes färg men efter det kom en till orsak.. det är att jag ska döpa alla valpar (draghundar) som jag behåller efter filmen balto.. Har en hund som heter balto och en valp som heter steel.'
Jag tycker att du ska välja nått personligt t.ex. namnet på den väg ni är på när ni är vid landet.
Personliga uppfödarnamn tycker jag håller mkt längre om man tar ett bara för att det låter fint just då kanske man tröttnar på det snart..
;)
Har bytt till Guldgruvan´s kanin gård nu :P < 3
Jag har "Dwarf's" på grund av det att mitt smeknamn många gånger är DWAARF, dessutom blev det ju rätt fint. Som andra säger, personliga gårdsnamn brukar hålla i längden.
Not your mom, not your milk.