Hjälp mig att välja rätt!
Jag har funderat ett tag på detta, jag har ju uppfödning på renrasiga Dvärgvädurar i färgen chinchilla/mant chinchilla i liten skala, men har nu börjat fundera på att avla fram hoppkorsningar med bra temperament och med mycket hoppvilja. Jag lever för kaninhoppningen och tycker att Utställning inte riktigt är min grej… Jag ska köpa en ny avleshona och ev två till kaniner, men vet inte om jag ska fortsätta på Renrasiga Dvv eller något roligt som Hoppkorsningar
Blir det så att jag börjar med hoppkorsningar kommer jag förmodligen byta uppfödar namn (igen, ej reggat som turen är) och sedan fortsätta med det och inte ändra något mer på det. Jag kommer endast avla på kaniner med mycket vilja, och ett fint , trevligt temperament. Så, vad tycker ni? Har pratat med vissa personer om detta men vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Så hjälp mig att välja rätt!
Kram på er!
Vad du ska satsa på kan enbart du bestämma. =)
Så gå på det som känns mest rätt.

Om du inte kan välja så varför inte båda??:)
Båda, eller vrf inte försöka avla hoppkaniner med chinchilla dvv? De kan ju hoppa dom med.
Gör det som känns roligast! :)

antigen så avlar du på hoppkaniner med chinchilla dvv som #3 säger eller så tycker jag att du ska avla fram hoppkaniner eftersom du gillar hoppning så mycket o verkar tycka det e väldigt kul!:)
#3: Det var ju en bra Idee! #5: också! Hoppkaniner får det bli:) Men ska jag fortsätta att Stamföra och märka kaninerna? =) Tack för alla bra kommentarer!

Ska du avla på dvv fast att du tävlar med dem så är det bra att märka eftersom att köparna kanske vill ställa ut. Men avlar du på hoppkorsningar så blir nog märkning lite onödigt och dyrt^^.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#7: Stämmer bra det
det finns väll ingen ras som heter hoppkorsning… ?

#9 det är därför det heter Korsning..
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!

#9 Korsningar som är framavlade för hoppning ;)
Mvh Maia
#11 okej :)
Jag och Ludde pratade lite igår, och hon fick mig att bestämma mig, jag kommer att avla på hoppkorsningar, dels för att jag sysslar just med kaninhoppningen och inte utställning och för att det är mycket spännande=) Uppfödarnamnet vet jag ej (har inte kommit så långt) om jag ska ha kvar, ska fundera över saken. Det kommer att bli så roligt! Längtar till nästa kull som kommer (förmodligen) att tas någon gång år 2010