Ni som har innekaniner....
Tänkte höra med er som har innekaniner hur tama de är och hur lång tid tog det innan de blev så tama? Undrar också hur mycket tid ni lägger ner på dem varje dag. Kan ni ha dem lösa utan att de förstör väggar och är de rumsrena?
Funderar själv på att om några månader kanske skaffa en men måste ju forska lite först
.
min kanin är inne kanin, han började bli tam efter nån vecka, nu kommer han fram och slickar/srtycker sig på en så fort man kommer in till han.. han går lös i ett eget rum och under dagarna är han och springer lös i hallen. han är 99,9% rumsren
jag är med honom så fort jag har chansen ^^

Min innekanin blev tam ganska fort, men nu är han i trotsåldern och är inte såå social längre, mer förtjust i att klättra på alla möbler ;)
Men jag är med han så ofta jag kan! :)
mina kaniner är inne på vintern, den ena är rumsren men inte den anndra. ;) om du köper en unge ska du ju hålla på med den så mycket som möjligt. det är lättare att få ungar tamare fort än en vuxen kanin som kanske var stressad i sitt förra hem. men var med kaninen så mycket du har tid med så blir den snart tam ;) jag är med mina kaniner så ofta som möjligt =)

Min kanin var tam redan när jag fick honom. Han var född i en barnfamilj så de hade hållt på mycket med ungarna. Han var född utekanin men var rumsren redan första dagen hos oss. Hade en kattlåda som jag ställde fram när han var lös i rummet och den använde han från början. Nu hoppar han in i buren och går i lådan när han behöver. Gör allt i sin låda så det är det enda som behöver städas.
Enda gången han biter på sladdar är när jag inte ger honom tillräckligt med uppmärksamhet. Till exempel så kan jag inte prata i telefon när han är lös ute eller läsa böcker, då biter han på sladdar. Men ser jag till att jag klappar på honom när han vill så låter han bli dem.
Han är lös i ett rum 1½-3 timmar om dagen. Tyvärr jagar han katterna och hunden så det går inte att ha honom som frigående, men hade vi inte haft de andra djuren så hade det nog gått bra.
"You just have to belive…"
Min kanin blev tam där runt 1-1½ vecka sen jag tog henne. Hon är inte så rumsren.
Hon gnagar på tapeterna ibland men annars är hon riktigt social. Försöker vara med henne så mycket som möjligt.

min kanin var tam redan när han kom. och han går löst i huset nästan 24/7. Han kissar o bajsar i kattlådan men han förstör inte möbler eller biter på sladdar. det hände en gång att han bet på en sladd och fick en smäll så att morrhåren brändes av men sen dess har han inte rört en sladd. Han har en bur som oftast står öppen och när man ska gå och sova på kvällarna så ropar vi bara på honom så hoppar han in i buren :P Jag är med honom ganska ofta och när man siitter och tittar på TV så kommer han ofta och hoppar upp i knät :) Om vi sätter på lugn musik så lägger han sej utsträckt på en fårskinnspläd på golvet vid stereon och ligger där tills vi stänger av XD Och det är deffinitivt han som bestämmer över katterna :P haha <3 Ja tycker att innekaniner blit mycket mer sociala är vad utekaniner blir (iaf om man gämför med dom som jag har haft men det är väl såklart från kanin till kanin).
Det låter ju jätte bra att alla fått så tama och sociala kaniner. Hoppas att jag också lyckas när det blir dags. Vill att man ska kunna ha buren öppen hela tiden när vi är hemma och vakna. Tycker det känns viktigt för ett djur som bara sitter i bur känns lite tråkigt.
Min kanin började hänga på gallret så fort jag gick förbi buren efter ca 2h. 
Gizmo var välhanterad redan när jag hämtade honom, så han var social på en gång.
Luna är social, men väldigt rädd av sig. Minns inte riktigt, men hon blev van oss ganska snabbt.
Båda är relativt rumsrena, speciellt Gizmo. Men lite bajs får man räkna med, och hos Luna gäller det att hålla koll efter kissfläckar när hon är brunstig.
Gizmo går det jättebra att ha lös, han gnager inte på något olämpligt. Luna däremot gnager i det mesta, även fast man har satt fram massa grenar åt henne. Så hon funkar egentligen inte jättebra att ha lös inomhus.
Jag har ju en uppfödning av teddyvädurar och har alla mina teddysar inomhus, alla mina är rumsrena och de gnager inte på olämpliga saker, dock så har jag inga sladdar och liknande framme ;)
Har en teddy här uppe som är frigående i princip! Hon har buren öppen hela dagarna, har mat och toalett där inne, hon hoppar ut och går som hon vill och kommer gärna och vill mysa, och sen när hon är hungrig eller behöver gå på toa så går hon tillbaka in i buren.
Det har varit lite olika, men på de kaniner som jag äger nu har alla varit tama från första början och litat fullt ut på en, jag håller på så mycket som möjligt med mina kaniner, flera timmar om dagen :)