Bygga innebur!
Min rexpojke flyttar hem till mig om ungefär 2 veckor så innan dess har jag en hel del att fixa, inte minst en stor och rymlig bur! Eftersom att jag inte hittar någon bur som jag tycker är tillräckligt stor för min blivande prins tänkte jag nu snickra ihop en själv. Vad tror ni om att använda en IKEA bokhylla (bilden) som burbotten (utan hyllorna såklart, utan använda 1-2 stycken av dem som sitthylla) och sedan försöka snirkla fast biltema kompostgaller runt det? Buren kommer då bli 200 x 80 ungefär.
En annan tanke jag har är att låta honom vara helt lös i mitt sovrum och bara ha bo, toalåda och leksaker lite varstans i rummet. Vad tror ni att den lille föredrar? :)
Oh, vad söt den buren var! Du har inte någon ritningen eller liknande till den? :)
Vill nästan helst ha honom lös men frågan är om han kanske blir stressad av att få en så pass stor yta med detsamma i början? Han är bara 8 veckor när han flyttar hem. Och han lär väl inte vara rumsren med detsamma ;)
#2 Du kan ju börja att ha honom på något litet område. Kanske en innebur/stor låda eller något och sedan vänja honom vid resten när han har blivit lite mer van :D
Emma
Vilken otroligt söt bur. Finns det någon ritning för den? skulle gärna bygga en sån till min lilla Nikki :)
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com