Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 283 ggr
Zvintos
0

Lillasysterns kanin - min egenuppfödda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lillasyster studerar och bor själv i en lägenhet i en stad 7 mil bort (Falun) tillsammans med sin kanin. Eftersom det snart är jul och hon ska fira jul hemma och hos sin pojkvä, var de tvungna att ta hem hennes kanin till oss. Det är min egenuppfödda lilla Theo, som är syskon till Dragon och Iris. Enligt min mamma och min lillasyster har han blivit väldigt skygg och rädd när man klappar honom.
Tänkte att "det ska nog bli kanin av honom också under jullovet". Men det behövdes inte mycket mer än en dag med mig. Räcka ut tungan

Hans bur står i vårat kök, och när min lillasyster öppnade dörren för att låta honom springa fritt vägrade han hoppa ur buren. Samma gäller när han står i lägenheten, han vägrar där med.
Jag tog upp och kelade med honom och satte sedan ner honom på golvet.
I början var han skygg, men jag satt och pratade med honom och lät honom komma och nosa på mig. Så till slut blev han helt lugn.
Numer springer han antingen runt mina ben och brummar, hoppar upp i soffan och upp i mitt knä, eller sitter vid mina ben och tigger om att få komma upp. *skrattar* Han börjar mer beté sig som en hund. Skrattande

Just nu ligger han lugnt vid min sida och myser.
Eller låg är nog rätta ordet. Nu springer han runt och busar.

Funderar lite varför han hela tiden varit skygg under de 3 månader han bott hos min lillasyster, och nu blivit heltam på 1 dag…

Hm, nu sitter han och stampar och vill jag ska kela…

Zvintos
0
Zvintos
0

Här är han på väg upp i mitt knä. Räcka ut tungan

Zvintos
0

Här ligger han och vilar. Glad

amand
0

Naaw vad söt! :)

Hopi
0

Åh, jättesöt är han!!! Du har bra hand om djur du, NinniH!! =)

Zvintos
0

Hehe, jag har ju fött upp honom och haft hand om honom från han föddes till han var 3 månader. Räcka ut tungan
Är bara Mimi av alla mina niner jag inte kan få tam. Men det är nog pga hennes mindre stabila psyke…

KajsaM
0

Hehe vad söt :)

NinaS
0

Va gullig!

Frida-L
0

Han är jätte söt ju, vad är det för ras?

Zvintos
0

Han är korsning mellan dvärgvädur och hermelin fuchs. Glad

Lotta_A
0

Vilken sötnos :) Kul att ninisen blivit tam så fort! bra jobbat ninni

Zvintos
0

Det var en tjej på ett annat kaninforum som hade den här teorin om varför han blivit så lugn och tam så fort: "Alla röster och dofter försvinner inte ur minnet! Jag har hört ngnstans för måååånga år sedan att kaniner kan lagra upp till 20 kaniners dofter i minnet och glömmer inte om de hatade eller älskade denna individ. Då borde de ju kunna minnas männsikor med?"

KajsaM
0

Ja kanske det :D

Viran90
0

Fint att det ordnade sig :)