Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 588 ggr
KexChoklad
0

OT - vad ha du för kamera ? NY

Tror vi haft en sådan tråd förut men , jag ska få en egen kamera av mamma så nu undrar jag vad ni har för några kameror ? Jag får endast en digital kamera då system är alldeles för dyrt . Men jag vill ha en Digital som är lika bra som en system :)

så berätta vad ni har för kamera berätta även om den är bra/dålig

bild på dom vore också kul :)

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

[miiickkiis]
0

Exlim EX-Z80 8.1 MEGA PIXELS
Digital kamera, Funkar jätte bra, har haft den lite mer en ett år. Finns i många olika färger. Jag har en rosa!

Stor skärm.
Man kan filma,
filmen kan man lätt lägga in på youtube sen, om man vill. Då den är en ''youtube'' kamera, typ x)
Den är liten, smidig, tål smällar, jätte bra säger jag bara! :)

8/10

Det finns massor med kategorier man kan välja mellan, t.ex

• Djur
  • Blommor
  • Mat
  • Svartvit
  • Gammaldags
  • Pastell
  • Nattscen
  • Sport
  • Solnedgång
  • Barn
  • Fyverkerier
  • Förinspela film
  • For Youtube

Och mycket mer!
Bild kan komma senare
för dom som vill! Tungan ute

Sashhi
0

Okej, jag har ju en systemkamera, men skriver in ändå.

Canon EOS 400D, min underbara vän i alla väder och typer av fotografering. Att fota kaninhoppningen med den här kameran går ju som smort, men jag använder mitt långzoom objekiv då.

Not your mom, not your milk.

Zvintos
0

Har också en systemkamera; Nikon D40.
Bra nybörjarkamera, skön att greppa (enligt mig) och lätt att lära sig.

Dock känner jag nu, efter 1 år med D40n att jag vill uppgradera mig och går i tankarna om ev en D90 eller liknande.

Köptes sommaren -08 på Netonnet för 4000kr, för kamerahus+objektiv+2gb minneskort.

KexChoklad
0

okejj :D ni får gärna säga vart ni hittat dom

// Elin

[miiickkiis]
0

Tecknikmagasinet?
Tuna Park

Jag vet att den är köpt i Eskilstuna, Tuna Park. Men är osäker på namnet på affären!

Husberg
0

Jag har en Canon IXUS 55, Jättebra tar fina och skarpa närbilder, har bra videoformat och tar fina kort:) Vet ej vart den är köpt då jag tog över den från pappa.

Tarja
0

Jag skriver här endå, fast jag har en systemkamera ;)
Jag har samma som #2 en Canon EOS 400D, är nöjd med den och tycker att den är bra! Köpte den på Elgiganten i Eskilstuna. Kostade runt 7,000kr.

KexChoklad
0

Okejj ;D men alltså , till system måste man ju köpa massa objektiv o zoom saker typ.. så det blir ju liite dyrt :P

// Elin

KaninEmma
0

#8 Men du kan ju också titta på blocket, där kan finnas bra systemkameror billigt :P

// Emma :D

KexChoklad
0

nae , jag vill inte ha begagnat.. jag vill ha en ny .

// Elin

Kristall
0

Jag har en Olympus E-500, digital systemkamera (fast skriver ändå :p).
Den är riktigt bra, men inte någon nybörjarkamera.

Köpte den begagnad ganska billigt (pga en liten defekt) och har begagnade, analoga objektiv till den så det blev inte dyrt, om man jämför med vad de kostar som nya.

Finns annars en massa bra långzoomare, om du inte vill ha en begagnad systemkamera. Kolla på t.ex. www.cyberphoto.se

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Elina.
0

Fotar mest med min Canon EOS 450D.

Canons Powershot S & SX -kameror (långzoomare) är att rekomendera om du inte vill ha en system :-)

[Caaassie]
0

Jag har en Nikon D60 och jag tycker den är jättebra.

Clariiz
0

Jag har också en systemkamera, Sony a300. Hatar sony egentligen, men jag älskar den här kameran.
Tycker den är skönare en Nikon och Canon, funkar jättebra för nybörjare men även en lite mer rutinerad fotograf.
Godkänd att gå fotokurs med, och ett helt okej pris :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Canon IXUS 95IS - verkligen en bra kamera! Har en rosa, min systers kamera på bilden, grå (grå/blå) och jag köpte den för ungefär 3000 kr på Elgiganten + frakt.