För mycket energi!
En av mina två hanar här hemma och för mycket energi.
Han får vara ute i sele och rasthage varje dag, och jag hoppar honom smått hinder varanan dag utan att göra honom allt för trött.. men ändå har han lite för mycket energi kvar. Han är väldigt kräsen av sig så man kan inte roa honom med godis eller annat. Jag vet inte vad jag ska göra för att han ska tagga ner?
Varje gång jag ner till dom står han mot gallret och nästan hoppar upp i famnen på att få komma ut ^^ medans den andra bara ber om att få vara kvar i buren.. jag behöver tips? och råd (:
skulle vilja veta de samma en av våra är likadana!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Hur gammal är han? Mina två unga hanar är likadana, de är bara drägliga om de får vara ute hela dagen i hagarna, annars blir de tokiga.

Han är två år gammal… jag ska ev börja tävla honom, men jag tror inte det hjälper?
Bor han bur när han inte är i rasthagen? Tror han skulle bli lugnare om han har massor att sysselsätta sig själv med på större yta. Du kan sätta in kattunnlar, stockar, gömställen och stubbar/pallar mm.

#5 Han är i buren när inte inte är i rasthagen ja..
Det skulle man kunna gör. han har en tunnel, men jag vet inte om han använder den ^^ just nu så bor dom i skogen hemma hos oss, när det har varit en gammal sandlåda, så vi har lagt plattor där och dom har bott där sen början av sommaren. då har dom hagarna ner där också så får dom gräva hur dom vill och hur mycket dom vill. Och han är så fokuserad på den andra hanen som går jämte att han börjar stampa och ha sig.. så när man kommer ner så är han nästan lite nervös. dom har rykt ihop en gång, och dom har aldrig gått tillsammans, det var att den andra grävde sig ut och gick till den andra. Kan det vara att han vill ha någon kompis att vara med? han är dock inte kastrerad, men det kan fixas om det har med att han känner sig ensam?
#6 Kan vara så att han känner sig stressad av den andra hanen, kan du sätta upp något mellan rasthagarna så de inte ser varandra?
Vissa kaniner trivs bättre med en kaninkompis, andra vill helst vara själva och få jättemycket uppmärksanhet av husse/matte. Svårt att veta innan man har testat…