Frågor ang Tysk jättescheck.
Hej!
Jag undrar om man kan ha en tysk jättescheck inomhus? Och om man kan ha det, vad är det för burmått som gäller?
Och går det bra med en hona dvv och en kastrerad tysk jättescheck hane, i samma rum?
Eller en hermelin hane, och en tysk jättescheck hane i samma rum?
Kommer de å börja markera å sådant? :S
Klart de kan va inne!
bur: minst 0,9 kvm - kortaste sidan minst 0,7m, och minst 0,7m hög
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

#1 minst 70 cm bred, alltså 70cm bred och 130cm lång och 70cm hög?, finns sådanna burar att köpa? :)
#2 Tackar :)
Om du vill ha en så stor kanin inne så är det allra bästa om du kan ha den frigående (tillsammans med sin kompis). Om du inte vill ha kaninen frigående överallt kan du tex fixa iordning ett rum där du gömmar undan alla sladdar och fixar iordning med toalåda, tunnlar, gernar och mysiga gömställen mm.
Kastrerad hane och (mindre) kastrerad hona passar bäst ihop. Eller att du har en kastrerad hane och skaffar en kaninunge, hona som du kastrerar när hon är gammal nog.

Två hanar går oftast inte ihop, men kastrerar du jätten och skaffar en medelstor/stor hona så kommer det nog gå jättebra:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#3 & #4 : Det är såhär att jag redan har en dvärgvädur, hona okastrerad eller vad det nu heter, steliriserad**. Jag hade inte tänkt att ha dem i samma bur, bara i samma rum. Men jag kanske måste lyfta upp min dvv's bur så att jag kan ha jätte schecken frigående, eller vad man ska säga. Jag vill inte stelirisera* min dvv, hellre att jag kastrerar jätteschecken. Men kommer det att funka? Alltså, kommer min dvv bli skendräktig? hela tiden eller kommer hon att börja markera, eller kommer han att göra de? :S
tack :)