Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 4139 ggr
Moses2
0

Lejonhuvad eller dvärgvädur??

Vilken ras? är mysigare?

Vilken av dessa raser har lättare för att bli aggressiv?

Vilken ras? är större? Är lejonhuvade lite "vildare" än vädurar?

Vilken sort tycker ni är sötare?

Zvintos
0

Överlag tror jag dvärgväduren är mysigare, då rasen har funnits längre.
Men sen är alla individer och man kan stöta på urmysiga eller aggressiva inom varje ras.

Dvärgväduren är störst av alla dvärgraserna.
Dvärgväduren överlag är ju en väldigt lugn ras.
Har ingen större koll på hur pass dem skiljer sig mot lejonhuvade när det gäller "vildheten".

Personligen är jag frälst i dvärgväduren.
Inte bara pga deras utseende, utan deras överlag underbara temperament.

[BonnieL]
0

Varför inte en Lejonhuvad dvärgvädur? ;)

Linnet
0

Tänkte precis skiriva samma som #2 så jag tycker också likadant.

Moses2
0

Ja, lejonhuvade ungar är ju så otroligt söta! Men jag vet inte Vilken ras? som är sötare som vuxen. Jag har hört flera som säger at dvärgväduren är så mysig och då undrar jag bara om det är fler som kunnat jämföra raserna med varandra.

Om ni är fler som tycker får ni gärna skriva!

[aammE]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker att du skall ta en lejonhuvad dvärgvädur. Kyss Min är en korsning mellan "vanlig" dvärgvädur och lejonhuvad dvärgvädur. Han är HUR MYSIG SOM HELST, han ligger i min famn och pussar på mina händer och min haka heeela dagagarna!

[BonnieL]
0

Jag rekommenderar verkligen Lejonhuvad dvärgvädur precis som aammE :) Här finns lite bilder.

[Wera]
0

Föredrar dvärgväduren och instämmer med Ninni i #1.

Linnet
0

Dvärgväduren och även lejonhuvad dvärgvädur är en lugnare och trevligare ras. Lejonhuvade kaniner med uppåtöron blir i regel inte lika tama, springer undan när man ska ta upp dom, kan vara lite sprattliga osv.

Moses2
0

Jag frågade uppfödaren när jag köpte min lejonhuvade och hon sa att det inte var någon skillnad på beteendet, men att lejonhuvade var lite mindre till storleken.

Så då är det skillnad ändå! Jag som frågade innan!

Min kanin är väldigt mysig men ibland sätter han sig så att jag inte kan nå honom i buren. Jag kan gosa med honon och lägga honom som en bäbis ibland, men inte hela tiden som min kompis dvärgvädur.

Blir lite sur på uppfödaren som inte berättade det här för mig.

Zvintos
0

#9: Antagligen tycker inte uppfödaren att det är någon större skillnad mellan sina lejonhuvade och dvärgvädurar.
Sånt beror ju mycket på vem man frågar och vilka erfarenheter dessa har.

pigelina
0

jag gillar mest lejonhuvad kanin:)
Dom är bra på sitt sätt och dvv e bra på sitt sätt:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus