Vad har Poppis för pälstyp?

( saltstenen är borttagen och ja, hon ser lite rolig ut på bilden :p )

Teddy eller överpälsad lejonhuvad

Gissade först på att hon var typ dubbelmanad lejonhuvad men de kanske inte stämmer? :p

Ja det kan hon vara, det är svårt att veta om det är enkelmanad eller dubbelmanad. Teddy och lejonhuvad är ju samma anlag.
Fick själv enkelmnade lejon som blev helt lurviga över hela kroppen, såg ut som teddysar.
Hur ser hon ut på ryggen? :)
Emma
jag säger fusch
#6 Med så mycket hår i ansiktet? :S
Emma
#7 FÖrlåt, tänkte inte på håret i ansiktet :) Men kroppen ser iaf fusch ut…
#8 Hihi, jo kroppen ser faktiskt lite fuchs aktig ut. Långt hängande hår :)
Emma
#9 precis. Inte som en teddys :)

Jag skulle säga dubbelmanad lejonhuvad..ser inte ut som teddy tycker jag. Men jag vet lite om kaninraser..
Jag tror på dubbelmanad lejonhuvad kanin. Min kusin har med en sådan och det är en lejonhuvad kanin.
Vrf tror ni dubbelmanad? Inte så insatt i lejon men om jag minns rätt så har jag läst någonstans att man inte kan se att lejon är dubbel eller enkelmanad, bara som små. Många tror om ett lejon har både kjol och man är den dubbel och om den bara har man är dedn enkel men så är det inte.

Tycker det ser ut som att den har lång päls både på kroppen och i ansiktet, det är väl så teddysar har. Lite svårt det där för lejonanlaget kan ge allt från bara lite man till helt långhåriga kaniner.

På ryggen är hon korthårig, konstigt nog, Haha. Det är som en kjol på henne och ansiktet är oxå jättelurvigt. :)

Ja, överpälsad lejon skulle jag säga. Det går inte att säga om hon är enkel eller dubbelmanad. Det går bara att se skillnad på det när dom är små och pälsen växer ut. Eller att man testparar henne med en utan man, blir det bara ungar med man så är hon med största säkerhet dubbelmanad.

Jo hon har ju en ny ägare nu, eftersom jag inte hade råd med alla kaniner. Och hon funderar på att para henne med en kompis kaninhane, som inte är sååå lurvig. :)
Ska testa hemsidan :)
Tack för all hjälp! :D
#18 Tycker inte att hon ska para henne om hon kommer från en djuraffär. Eller iallafall om ni inte vet något om föräldrarna. Kan finnas mycket skit i hennes släkt så att ungarna sedan blir sjuka. Dem kan t.ex. få bettfel. :P:)
Emma

#19 nej justea, det tänkte jag inte alls på, tack för påminnelsen, haha. :D
Kom på en till grej, som var ganska rolig. När jag skulle hämta henne på djuraffären så sa dem att hon hade en syster, en viltgul liten tjej som var KORTHÅRIG. Det lät ganska roligt då hon själv är en pälsboll ;)

putt :)

#20 Att hon hade en syster som var korthårig betyder i alla fall att ingen av föräldrarna kan ha varit dubbelmanad.

#22 jag har då ingen aning, haha :d