Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 757 ggr
TattooGirl
0

Ang sammansättning av kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen… Tungan ute

Här kommer jag med mer jobbiga frågor…

Nu har jag gjort såhär med mina kaniner, Törnrosa, (rexhona 2 år) som jag hade först och Molle, (föredetta Mille som är en kastrerad hane 2 år) som jag vill sätta ihop.

Jag tog in dem på kvällarna och de skuttade omkring, tyckte det var kul, inget jagande här inne, vilket Törnrosa gjorde när jag släppte in Molle i hennes bur, dumt jag vet.

Idag fick de vara i en mindre bur tillsammans, medans jag gjorde om Törnrosas bur helt, det var bara lite jagande.

Men jag såg en sak då att Törnrosa vill lukta på Molle och då blir han rädd och springer iväg, det är då Törnrosa jagar honom, för när han låg kvar så luktade bara Törnrosa och sen gick hon därifrån.

Jag "möblerade om" i hennes bur, städade ordentligt och tog ut gamla pinnar etc.. Satte in ett till hus oxå ifall Molle inte får sova med Törnrosa.. Obestämd

Sen satte jag in Molle först så han fick gå omkring och kolla läget och sätta lite dofter, sen kom Törnrosa in och då gick båda omkring och luktade och satte dofter osv, de luktade tom på varandra…

Törnrosa har jagat Mole lite grann, som för att visa vem som bestämmer… Men båda äter osv…

Ibland springer de runt runt men inte länge….

Nu min fråga, vågar jag lämna de obevakade i buren? Jag sitter och tittar på dem just nu genom fönstret och det verkar lungt..

Är bjuden på middag kl 6 och vet inte om jag kan lämna dem, Molle är så glad för sin nya stora bur, vill inte gärna sätta honom i en mindre…

Vad tror ni? Ska jag låta dem vara ifred eller?

Blev långt, hoppas ni orkade läsa mitt svammel…

Tack! Kram// Jessica

"Farmor tycker inte om att sola toppless. Det är för att hennes toppar har blivit lösaktiga." - Stina 6 år

Kram // Jessica

TattooGirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Buren…

Vågar jag lämna dem på natten??

"Farmor tycker inte om att sola toppless. Det är för att hennes toppar har blivit lösaktiga." - Stina 6 år

Kram // Jessica

Yohannezzz
0

Det verkar ju gå bra så varför inte. :)

TattooGirl
0

Ja, hon har inte bitit honom ordentligt eller nått, utan "bara" jagar runt han lite… :S

Han går fram till henne oxå så jätterädd kan han ju inte vara…

Vill bara inte att det händer nått allvarligt…. Obestämd

Kram // Jessica

Yohannezzz
0

#3 Det borde npg gå bra. min kusin släppte ihop sina två HANAR och dom rusa runt lite till först men nu går det inte att skilja dem åt. Så det borde nog gå bra med dina kaniner också.:)

Rafflan
0

Jo det borde gå bra med tanke på att buren är så stor så kan han komma undan från henne om han behöver det :)

TattooGirl
0

Tack Glad

Kram // Jessica