Ingen till kanin - hur göra?
jag blir så arg på pappa han låter mig inte köpa en till kanin och då frågade jag om jag får köpa en hamster istället då, men han säger bara NEJ. När jag frågar varför säer han bara NEJ du ska inte ha en hamster.
Hjälp mig vad ska jag gröa ?
Ändrade din rubrik till en tydligare.
Hur du ska göra vet jag faktiskt inte.
Det är inte alltid lätt att vara förälder heller.
Som förälder ska man inte säga ja till sina barn, om man inte vill ha ansvaret för ett djur, speciellt om barnet skulle tröttna.
Känner man att man inte vill ha ansvar för fler djur, så är det dumt att låta barnet skaffa fler.
Visst förstår jag att det kan kännas tråkigt, men samtidigt måste man se det ur föräldrarnas synvinkel också.
Håller med NinniH, jag vill också ha en till men får inte.
Man kan ju alltid visa att man klarar av en till osv

okej :(

Fråga ifall du får låna en kanin av någon? För om du visar att du kan ta hand om den kanske du får en egen :) För att låna skadar ju inte:)

#4 jag har en kanin det är ju en till kanin jag vill ha eller en hamster -.-

Ja det är samma för mig här. Mina föräldrar låter mig inte skaffa en till kanin även fast jag tar hand om kanin hur bra som helst, till och med familjens tar jag hand om ibland och kostnader för både min egen och familjens står jag för.
Men ger dig ett tips?, hjälp dina föräldrar med saker, säg snälla saker, och tjata inte så mycket. Jag har tjatat ganska mycket förut och det har inte gått bättre. Mina föräldrar bli iallafall bara surare och less när man tjatar. Ta upp ibland och du kan ju också säga: Men jag tar ju hur bara som helst om min kanin och jag står ju för alla kostnader(om du nu gör det)
Ja man får väl hoppas att det kommer gå frammåt för både dig och mig :)
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com

jaha oj låste lite dålig :S