Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 479 ggr
Matilda_91
0

överlever kaninungarna?

Jo jag tänkte på en sak.. Alla kaninungar som föds på vintern eller tidig vår, dom överlever väl inte ute? eller?

Tina-A
0

I det fria menar du? Eller tamkaniner?

Tamkaninerna brukar ju ha det varmare än vildkaniner och ha massor med halm och sådär som dom bäddar i, medan vildkaninerna gräver ett litet hål och fyller med med hennes päls så det ska bli varmt för ungarna. Det är nog fler som dör på vintern än på sommaren, och det är vanligare att det föds kaniner på våren/sommaren men en hel del överlever nog! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Matilda_91
0

Jag menar som tamkaniner :) Det finns ju dom som parar sina kaniner nu och jag undrar om dom tar in honan då eller om ungarna klarar kylan :P

Tina-A
0

De klarar det nog med tillräckligt med hö så :) De har ju säkert varmare än vildkaninerna!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Frida-L
0

Honan gör ju i ordning ett bo innan hon föder (ynglar). Om en unge hamnar utanför boet fryser den ihjäl, men i boet är det varmt och skönt.

Lotta_A
0

Jadu. Ungarna kan ju helt klart överleva om man har en bra bur och ett fint och varmt bo! Då är det inga problem. :)

Viran90
0

det är inga problem, kaninhonan bygger ett bra bo(men man måste ge henne chansen att göra det då) lägga in hö, halm och spån och så..

Matilda_91
0

Okej, tack så mycket :D