Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 472 ggr
EmmaRJV
0

vad är det med henne :'( ?

Min kaninunge som är 4 månader snart och det är en dvv madagaskar hona .Hon var världens ängel när jag hämtade henne och hon var det flera veckor efterdet .Men nu verkar det som om hon hatar mig på något sätt .Jag får inte lyfta henne och hon slår bort mig med tassarna typ ,är det tonåren ? Jag behöver verkligen svar! jag har adrig upplevt detta beteende hos min andra kanin när han var i tonåren .Han har alltid varit världen gosigaste och snällaste kanin.Är det annat med honor ? :'( jag är så ledsen hatar hon mig ? har jag gjort något fel :// ?

Veero
0

Tror nog tonåren :)

EmmaRJV
0

#1 vilken lättnad! :) jag har verkligen varit orolig att hon inte gillar mig eller så :/ hur länge är dom i tonåren ? och beror det på att det är en hona som hon är mer "agressiv" eller vad man ska säga en hanar är ?

TereseE
0

#2 Honor har tyvär större benägenhet att bli bitchiga i tonåren. Hoppas det går över snabbt så du får gosa med henne igen!

[BonnieL]
0

Precis som de andra säger låter det som tonåren.

EmmaRJV
0

#2 okej :D tack så mkt för svar! det är så lättande att höra att hon inte allafall hatar mig :) och att jag inte gjort något fel ! hoppas det inte håller i så länge så jag kan gosa med henne igen som du sa :D

Sara-D
0

min hona håller med på så ;)

EmmaRJV
0

#6 OKej :) Nu ska jag bara låta henne vara :)

Ljusta
0

Det låter verkligen som tonåren, de brukar ju infalla runt 4 månaders åldern…

Är hon som normal annars i buren? Undrade om du har uteslutit att hon är sjuk eller har ont på något vis? Då kan de också bli aggressiva.

Ljustadalens kaningård

Tisdus
0

Tonåring absolut :P Men du måste visa att det fortfarande är du som bestämmer, så hon inte kör med dig. Om hon tex morrar och hugger efter dig i buren, fortsätt med det du höll på med, dra dig inte undan. Du måste visa att hon inte kan köra med dig för mycket.

Min lilla Peach blev också en riktig bitch i tonåren, och kan fortfarande bli det om saker inte går hennes väg ;) Men jag bara lyfte och plockade och fortsatte som vanligt och då skaffade hon sig respekt för mig och lugnade ner sig.

EmmaRJV
0

#8 hon är helt normal annars:)

#9 Okej! När hon försökte hasa bort mig då stoppade jag in händerna i buren igen och fortsatte det jag höll på med ,sen tryckte jag ner henne mot marken asså inte hårt bara så hon lugna sig och så klappade jag och pratade med henne då var hon inte så bitchig:)

Animalfriend
0

Tror också det är tonåren. (:

EmmaRJV
0

#11 okej :D nu tror även jag att  det är tonåren ;) hihi jag tänkte på det först men var inte säker,tänkte höra med er och se vad ni tyckte :P