Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1186 ggr
Fralice
0

Blind på ena ögat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten hane som är 2 månader drygt .

Han är hur gosig , tam , pigg och sprallig som helst men det ena ögat har alltid sett lite specielt ut i vissa tillfällen , lite skelaktigt på något sätt.(!)

Idag testade jag att sätta han på en bänk , sedan tog jag ett maskrosblad och körde fram mot ögat, han gjorde ingen reaktion på höger öga.

Sedan testade jag vänster,han åt upp det direkt .

Gjorde samma sak en gång till och samma sak upprepades.

Om han nu skulle se dåligt på ett öga .. Skulle han lida av det på något vis ? Förvånad

Haztparken
0

Jag tror inte att det ska vara något han lider av.

Han kanske föddes sån? Om så så vet han ju inte hur det är att se med 2 ögon annars så kanske han har vant sig eftersom han ändå är ganska liten.

Och han har ju ändå tur som iaf har ett friskt (?) öga :)

Fralice
0

Oh ja han ser det vet jag mkt väl ! :)

Eller .. han skuttar ju som en vilding när han är i koppel och lös ?

[aammE]
0

Åk till vetten och kolla, men han lider inte av att vara blind på ena ögat! Det är ju någon (har glömt vem) som har/hade en kanin som var blind på ena ögat och jätteduktig i hoppning t.ex! Skrattande

emms
0

Tror inte att han kommer störas så mycket :)

Om man inte möblerar om för mycket och flyttar på hagen osv ska det nog gå bra! :D Finns en artikel om det på dvärgkaniner iFokus :D ska leta upp den ;D

Emma

emms
0
Sashhi
0

Jo, låter som om när iallafall har nedsatt syn. Sedan så är det att rekommendera ifall att du skulle avla, att du inte gör det med honom eftersom att det kan vara en defekt.

Not your mom, not your milk.