Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 744 ggr
Wings2Fly
0

Är det normalt?

Jag satt och titta på min kanin när han var ute i rasthagen idag och såg något som liknade en mindre knöl eller något strax ovanför nosen. När jag säger liten menar jag en utbuktning på kanske några mm, typ 5 eller så. Han är en dvärgvädur och formen på "knölen" är ungefär som formen på deras öronfäste, fast såklart betydligt mindre. Annars så mår han ju bra, är pigg och nyfiken.

[BonnieL]
0

Har du någon bild? Det kan vara myggor som varit i farten.

Wings2Fly
0

Ja det kan jag fixa, vänta bara någon minut.

LinneaJohaanson
0

Min kanin fick också så.
Det var en fett knöl, vi tog bort den. men den fortsätter
bara kommer tillbaka. Vet säger att de är bara att komma in och fortsätta ta bort varje gång. Jätte jobbigt.
I övrigt mår han jätte toppen! Jätte konstigt och man blir så orolig varje gång man går ut till dom

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Wings2Fly
0

Det gick inte av någon konstig anledning att ladda ner bilden till datan men ungefär hur ser dem saker ni beskrivit ut. Hur påverkar dem kaninens beteende etc.

Jag kände lite på "knölen" nu och den var rätt så hård, det verkade inte göra ont på honom, kan det vara så att den har varit där hela tiden utan att jag märkt det, med andra ord kan det vara något mindre "skönhetsfel" eller så?

LinneaJohaanson
0

är de bara som en "prick" eler lite bredare

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Wings2Fly
0

Lite bredare, typ som en smal oval eller något.

Husberg
0

Kan det ha suttit en Fästing dära? Oftast när kaninen haft fästing och vi människor ryckt bort den tillkommer det en knöl, en hård och fast knöl, men knölen går bort efter ett par dagar.

Wings2Fly
0

Det kanske det kan ha gjort, men kommer inte ihåg att han haft någon. Men är det ungefär samma med myggbett, att det blir en hård knöl, för vi har haft väldigt mycket mygg hos oss den här sommarn.

emms
0

Vänta i några dagar. Går den inte bort så kan du ju alltid ringa/åka till vetten :D

Emma

Wings2Fly
0

Det var ungefär något sådant jag tänkte göra, men man kan ändå inte låta bli att bli orolig ^^

Husberg
0

#8: Kanske kaninen Kravsat bort fästingen? Som sagt, vänta några dagar:) Det är nog inget du behövera vara orolig för iallafallFlört

Wings2Fly
0

Tänkte uppdatera lite. Knölen har sakta börjat försvinna, den är inte helt borta men inte lika stor längre så han blir bättre.

emms
0

#12 Okej vad bra :D då är det nog inget farligt :)

Emma