Akita-skålar
Jag brukar ha akitaskålar enbart som foderskålar, men har iår även använt dom som vattenskålar. Började fundera nu inför vintern ifall dom spricker när vattnet fryser?
Jag hade akitaskålar som vattenskålar i vintras och alla används fortfarnade, dvs alla är hela.
Man får dock vara lite försiktig när man ska "slå ut" isen för då är väl risken störst att de går sönder. Fast om jag minns rätt så kunde man slita och dra i den ganska mycket utan att de gick sönder.
Kastanjegårdens Kaniner
de håller för isen - vi har haft såna i flera år.
men det är bäst att inte slå ur isen - utan att spola varm vatten eller ställa de i värme en stund så det smälter… har hänt mig ett par gånger att krokarna (det som håller fast skålen vid galltet) låssnat när jag försökt slå ur isen…
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
De tunna akitaskålarna är värdelösa, kaninerna äter upp dem och de går lätt sönder. De tjocka är kanonbra.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Vad är Akita-skålar för sorts skålar? Någon som har en bild ? :)
Men va bra, då behöver jag inte byta skålar till vintern. Det är just den tjocka modellen jag har som vattenskålar åt några kaniner.
Jaha, så det är akita skålar :) är dom bra ?
Dom är mycket bra! Men som sagt så föredrar man den tjocka modellen framför den tunna.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
okej :)