Vad är dom för färg?

Madagaskar otter skulle jag säga.
Zobelsiames av något slag. Men när den är så pass solbränd är det svårt att se vilket. Men skulle gissa på Zobelsiames Blå. Har du någon annan bild? :)
Emma
#1 Hur får du det till madagaskar otter? ^^
Jag gissar på zobelsiames, blå elr brun precis som #2 - blå ska ha blågrå ögon och brun ska ha bruna ögon, tror jag? Fast alla har inte "rätt" ögonfärg. Men den är så solbrun så det är lite svårt att tyda om den är blå elr brun. Skulle vilja ha någon mer bild precis som #3 skrivit. Men jag skulle tro zobelsiames brun?

Zobelsiames brun tror jag då.

På den första bilden var han väldigt gul men på den andra är han mer beige. Så jag säger siames white. Man ser ju tydligt otterteckningen på båda bilderna.

okej…de va sommar på den första o vinter på denna
han har vit mage iaf…jag e så dålig på färger*suck*

#8 att han har vit mage beror på att han är otter (otter på siames heter dock white eftersom teckningen blir helt vit).

#9 Stämmer inte, otter är som vilt fast det är "tanhår" i, vilt är där emot vit. Finns otter på zobelsiameser ens?

Tycker han ser ut att vara zobelsiames burn helt klart, min förra dvv hona var zobelsiames brun och såg ut så :P

#11 Jo, otter har vit mage, men cremefärgade till gula kanter, precis som på en viltfärgad. Zobelanlaget hos en siames bleker dock bort detta, därför har en zobelsiames otter helt vit mage och heter således zobelsiames white. Om di tittar noga så ser du teckningen runt ögonen och i öronen.
#15 Inte så insatt/kunnig när det kommer till zobelsiameser men kanske stämmer :)
TS - Frågat inne på k-net? De är väldigt färgkunniga :) Bara lite svårt att veta till hundra vad din kanin är för färg utan att veta stammen, t.ex om din kanins föräldrar är enfärgade kan den varken vara vitl elr otter.

På den sista bilden ser den ju ut som en viltzobel…

då kanske han e de då (: