27 grader i lägenheten!
Nu är det dödsvarmt i lägenheten, vi kan inte öppna fönstrerna jättemycket för att då hoppar katten ut och jag har inga isklabbar.
Så det jag har gjort är att ställa en fläkt brevid buren som fläktar brevid (inte PÅ buren) och lagt in en flaska med kallt vatten i. Finns det någonting mer jag kan göra? :C

Du kan fukta en handduk med kallt vatten och lägga in i buren (eller om kaninen är jättevarm kan du kyla ner öron/tassar osv med den)
the vanity, it becomes insanity

JA. Du kan fukta kaninens öron med svalt vatten! Vattnet får inte komma ner i örongångarna bara. Se till att fläkten inte blåser rakt på kaninen. Lägg in en PET-flaska fylld med till 3/4 med vatten i frysen. Du kan sedan lägga den ovanpå burgallret om du behöver kyla ner luften mer kring kaninen.
Ge vattenrika grönsaker som gurka. Lycka till!
Klä in buren med nästan blöta lakan/handdukar osv. Nästan hela buren, kan ju vara fritt där luckan är t.ex. sen riktar du fläkten mot buren. Men akta så att det inte blåser in i den. Om man täcker bra så gör det ju inte det. Vattnet avdunstar och det blir MYCKET svalare i buren. När det var ca 30 grader utanför min bur var det 24(!) grader i buren. Muffin tyckte det var jätteskönt :)
Vi gjorde så förra året när det var supervarmt, Muffin bara låg och flämtade stakaren. :( Vi fick klä in honom i blöta handdukar och slänga in isflaskor hela tiden. Var jätterädd att han skulle få värmeslag. Mitt tips? räddade allt :D
Emma
Har du inge myggnät på fönstrerna då? Så katten inte kan komma ut? :)
Eller om man har tillgång till tomt. Har man kaninen ute i skuggan. Det är mycket svalare för kaninen att vara ute än att sitta i buren. För marken är fuktigt och kall.