Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 513 ggr
Linnet
0

Mer kritik mot djuraffärer

Måste skriva av mig lite. Jag föder ju upp både kaniner och marsvin och marsvin ska man ju ha minst två tillsammans. Men i dag blev jag uppringd av en som var intresserad av marsvin och fick lite invändningar mot att jag bara säljer dom två tillsammans. Berättade att det är lag på att dom inte ska vara ensamma. Fick då höra att dom varit på djuraffären och frågat och där menade dom att det var bättre att bara ha ett, för då blev dom mer tillgivna. Men har dom ingen som helst kunskap alls. Även i detta fall rörde det sig mest troligt om Djurmagazinet i Luleå, eftersom personen i fråga bodde i Luleå och det bara finns en enda djuraffär här.

Lattjo
0

jo en del djuraffärer har inte den kunskapen har jag märkt. När jag köpte mitt första marsvin visste jag inte att dem skulle ha en komips hon i djuraffären sa att det går lika bra med en kanin. Som jag då redan hade, Men när vi fick reda på att dem ska ha en marsvins kompis köppte vi det. Meb den djuraffären är nu nedlagd. Men det finns en djuraffär här i Motala som tar bra hand om djuren och det är arken. Där får man inte gå in till djuren útan dem ska ha lugn och ro. Och alla marsvin har minst en komis i varje bur likaså kaninerna och burarna är lagliga och personalen umgås med djuren så dem blir tama och alla marsvinb säljs bara till hem det där finns andra marsvin. Så en del djuraffärer är bra men jkag håller med att dem flesta skanar kunskap om djuren.

DEMNJA
0

Förvånar mig inte… enligt min erfarenhet har de ytterst lite kunskap åtminstone när det gäller smådjur… Sorgligt men tyvärr är det nog så det ser ut på många djuraffärer…!

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Haztparken
0

Håller med alla, för lite kunskap helt enkelt.

Jag köpte en kanin för nästan 2 år sedan och då köpte min bror ett marsvin. Vi visste ju att marsvin måste ha en kompis och dom sa att en kanin gick bra.

Men nu vet vi ju att dom måste ha en marsvinskompis. Marsvinet dog efter en kort tid så jaa..

Men jag var i en djuraffär i dag och där i en "bur" så fanns där 1 kanin och 1 marsvin, dåligt :/

minkaninester
0

Jag kunde nästan ingenting om lagar och regler om kaniner förutom deras beteende när jag köpte min kanin. Men nu när jag tänker efter så alla kaniner där, satt i en bur på 60x100x50 honorna i en och hanarna i en och de var säker 7-9 st i varje bur.

Jag blir nästan mörk rädd när jag tänker på det!

Men som tur gick den i konkurs (stavning?) affären då så ja :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "