Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1514 ggr
annaforsgren
0

Rextråden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla rexintresserade! Här disskuterar vi min och mångas favoritras Rex :D

Lägg gärna in bilder och berätta om din rexkanin, eller ställ frågor om rexkaninen.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

annaforsgren
0

Jag äälskar rexar!:) så fort jag får syn på en så blir jag helt kär och bara måste hälsa på den. Jag har en rexhane som är 3 år gammal. Han är i färgen blå zobel.
Jag ställde ut han en gång där han fick 94,5p, men nu är han kastrerad och kommer nog i framtiden få sig en annan liten rexhona som sällskap.

Vi brukar ibland åka på hopptävling, vilket han börjar bli bra på:) vi har tävlat i ca 2 år och han gillar det värkligen. han är lite tung i baken och brukar riva ett eller två hinder, men det gör ingenting för han är så rolig.

[aammE]
0

Finns de i vit blåögd?

[Stampelina]
0

Skojig tråd!

Jag föder upp Dalmatinrexar i svart-vit. ÄLSKAR dessa härliga djur, de är så underbara, bästa pälsarna, lena som sammet och kul personligheter, de tar för sig och är gosiga, varje individ har massor med personlighet.

Lägger upp en bild på mina 3 ungar som föddes 6:e juni.

annaforsgren
0

#2 ja de finns:) Men de är väldigt ovanliga och har kommit fram genom att man parat in annan ras som är wiener.

www.sunnanvindens.webs.com har vit blåögd rex.

[Stampelina]
0

#4 - Säkert att du har rätt adress? För den länken funkar inte.

annaforsgren
0

#5 jag vet:/.. men om man kopierar och klistrar in så fungerar länken

[BonnieL]
0

Tycker rexar är grymt snygga, har tyvärr ingen själv..

[Stampelina]
0

#6 - Ok!

För de som vill se fler bilder på ungarna finns fler bilder på min hemsida, kika under fliken "Aktuellt"

www.betesgarden.weebly.com

Tarja
0

www.sunnanvindens.webs.com - kanske funkar nu? :)

[BonnieL]
0

#9 Jaa, nu funkar den iallafall för mig! :D

[Stampelina]
0

För mig med, vad fina de är!

annaforsgren
0

#7 ja visst är de:)

#8 vilka sockertoppar! Dalmatiner är en otroligt fin färg.

Qepta
0

Rexar är bara för underbara!

Har en sommarkanin som är en rex, hon är otroligt fin! kan slänga upp en bild på henne

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[BonnieL]
0

#13 Sötnos!

fallon
0

Hej,

Har skrivit under färgtråden också. Jag har en blåsobel hon och skulle vilja ta en kull e henne. Vad är lämplig färg på hanen för att ungarna ska få fina färger?

[Caaassie]
0

#15: Vad menar du med "fina färger"? Det kanske är bättre om du skriver mer exakt vilja färger du vill få fram :)

fallon
0

Ja, ursäkta om jag var oklar. Alla färger Rexen har är ju fina:-) Jag menar korrekta färger ur typsynpunkt för ev utställning. Kan inget om Avel m kaninfärger (har hållit på med Gotlandskaniner förut). Har höns och där gäller ju att vissa färger blir urvattnade eller direkt felaktiga med "fel" korsningar. Hur dominant är blåsobel tex?

fallon
0

Ps Glömde att säga att jag gärna skulle para med dalmatiner, men det kanske är just en typ av färgkorsning där ingen av ungarna får korrekt färg?

[aammE]
0

Finns det någon bra rexuppfödare i Norrland förutom Mytos?

Zekina
0

#3 jag vet inte om det är någon annan som har märkt det… men kollar man i den längst till vänsters öra, ser det som en kanin inne i örat x) eller ser jag i syne varje gång jag ser bilden?

Husberg
0

Jag är tok kär i Rex castor! Tycker det är en underbar färg!

[Wera]
0

Jag har ingen rex, om jag skulle skaffa skulle det heelt klart vara en som vackra Tjoffsen, blå zobel eller dalmatiner.
Hade en dalmatiner rex här hemma hos mig nyss, jag hade den i några dagar bara så transporten skulle lösas. Verkligen en snygging! 10 veckor var han.

[Wera]
0

En till bild på snyggingen, han är högrest och smal i kroppen, så fin <3 Man vart ju lite småkär (a)

Btw var TS kanin Tjoffsen den första rex jag klappat, haha såå leen.

jasminrex
0

#20 Haha, jag ser det oxå xD

[Wera]
0

#20 Ser det också, haha så gulligt ;)

[Stampelina]
0

#20 - Ha ha! Det har jag inte lagt märke till, men det stämmer ju! Kul observation!