Kan jag flytta dom?
kan jag flytta mamman och ungarna till en annan bur?
Kaninungar är då två veckor och mamman är väldigt lugn när man håller på med dom, hon bryr sig inte om man flyttar henne, hon är bara nyfiken och ska "inspektera" så kan jag göra det?
varför måste du flytta på dom? Hde låtit honan och ungarna bo kvar iallafall tills dom är 4-5 veckor
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Tror som #1, de kan nog bli stressade, och de sover vell fortfarande i boet?
okej, men det jag tänkte på var att det är mycket större utrymme i den buren.
Jag hade flyttat honan till den stora buren innan hon fick ungarna istället, men flytta dom först till den stora när dom är runt 4-5 veckor om du måste
// Hanna
buren blev då klar igår.
#5 jaha, men vänta endå, dom kommer ändå inte ta jätte stor plats innan det:)
// Hanna
okej dom har nu idag kommit ur sitt bo, så jag vill ju helst flytta dom?
#7 om du nu vill det kan du ju göra det men du frågade andra ifall du kunde göra det då svarade vi att du skulle vänta tills dom var iallafall 4-5 veckor och som #2 nämde så sover dom ju i boet och sånt,
// Hanna

#7 Är det värt att ungarna kanske stressas ihjäl för att du flyttar på dem? Vänta istället någon vecka innan du flyttar dem.
#9 ja jag fråga satt bara? :O
Har du boet i en flyttbar bolåda? Isåfall kan du, om du absolut vill, flytta de till den nya buren. Först bara mamman så hon får inspektera nya buren och kolla igenom så det inte finns några faror. Sedan flytta boet och ungarna dit.
Är honan lugn och sansad tror jag det går alldeles utmärkt. :) Men verkar hon stressad när hon får kolla in nya buren så skulle jag vänta en vecka till. :)
Ang ungarnas stress så kan jag inte se att det skulle vara någon fara så länge bolådan får flytta med. När mina ungar var 2v var de bara nyfikna och spralliga när de fick se lite nya platser. (Mattes famn, sängen, soffan osv.)
Och bolådan tog deras mamma och tömde ut i övriga buren innan de var 3v, så då rök den och de sover varsomhelst i buren, helst i favorithörnet dårå. :)
#11 #12okej tack då vet jag :) får se hur jag gör :)
Hm, jag tror att om bara mamman är lugn så går det nog bra, låt henne isåfall inspektera buren innan som lill-jarven sa. Ungarna blir väl mer stressade när en näve kommer in och gräver runt i boet för att rycka tag i ungarna för att titta på dem, hålla i dem, fotografera etc.
Jag vet att jag dramatiserde det hela ;)
Men man ska ju helst inte flytta ungarna.
Lycka till!
Kastanjegårdens Kaniner
#14 okej men nu är det gjort :)
#15: gick det bra sen med ungarna?
Den här tråden är 15 år gammal ett tips? är att titta uppe vid kreatörens namn där ser man hur gammal den är. :)
Om någon sårar dig tar det 43 muskler för dig att göra en sårad grimas men bara 4 för att slå till den jäveln! Stå upp för dig själv och ta ingen skit;)