Vill absolut inte komma fram :'/
Min hyrkanin har av misstag sprungit in under stentrappan utomhus, det är liksom en gång rakt igenom under trappan och dessutom ett litet rum för kaninen, och det är ett litet litet ingångshål så det är totalt omöjligt för oss att få ut henne, om hon inte gör det själv. Hon har varit där nu i mer än 7 timmar, och vägrar komma ut.. Vi har gett upp för dagen och placerat hennes transportbur (som hon tycker om att vistas i) vid ingången med mat och vatten i, och sett till så att det är 90% rymningssäkert…
Om jag inte får ut henne NU kommer hon få vara där över natten utan tillsyn.. Hon kommer inte när man lockar, hon låter sig inte heller skrämmas ut, så vad ska vi göra? 

Jao, håller med #1 det ända som finns är att vänta ut henne, lägg ut litte maskrosblad och äppelkvistar, eller vad hon nu tycker om i transportburen med, då kanske hon lockas och vill komma och äta så att ni får tag på henne:)
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
Vi kan inte vänta hur länge som helst, dels för att det inte är helt rymningssäkert och dels för att vi ska åka bort om två dagar, och dels för att hon nog bara kommer skutta in i buren när hon är hungrig eller törstig, och så äta/dricka lite och sedan skutta in i sitt rum igen. men det kanske är enda sättet.. Satt vid buren i en timme och bara väntade, och det är lönlöst för kaninen är nog hundra gånger mer tålmodig än vad jag är.. :/

Haha, det här kanske inte är så bra eller så snällt mot kaninen, men om du har någon lång pinne eller något sådant som kan nå henne så kan du ju alltid försöka putta fram henne? Kanske inte så bra sätt, men värt att försöka, kanske iafx')?
Om det är en liten kanin så kan du använda en fiskehåv att ta ut henne med. hellre det än att hon lämnas ensam där ute.
Hur kom hon dit från första början?
Imorse gick mamma ut och såg att kaninen faktiskt var i transportburen, så nu är hon här inne igen. 

Tydligen var det ändå mysigare i transportburen än under den kalla stentrappan..
#4: Jo, jag försökte allt med det. Men ingångshålet är jättelitet, så man ser inte var kaninen är utan får fäkta med den och känna sig fram, kändes inte så bra för risken finns ju att man slår ihjäl henne! haha, men tack ändå! 
#5: Min bror var ute och "rastade" henne i sele och koppel medan jag och resten av familjen var borta, och så ville kaninen in under stentrappan, och Hannes tänkte att det är väl okej, för han trodde att det bara gick att gå rätt igenom och att det inte var ett litet rum därunder. Snart märkte han ju att det inte bara var en korridor, så han försökte dra lite i selen för att få ut henne men tillslut lossnade den.. Så satt kaninen där inne och ville inte komma ut..

Vad bra^^
Skönt att ni fick tag i henne igen!