Burbygge på gång! :)
Yes, nu ska jag och min pojkvän börja bygga en bur :) Den här gången blir det en innebur med måtten 135-140(har inte bestämt mig än)x60x60.
Kommer att måla den vit och sätta upp en del hyllor och en höhäck i den :)
Här är en preliminär ritning, inte så bra men skitsamma :p
Kommer försöka uppdatera så fort som möjligt. Men nu har vi bara hunnit köpa virket så :p

Snyggt! Lägg ut bilder på det färdiga resultatet sen :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Som 1# så vill jag gärna se hur den blir sen men ritningen ser superfin ut :)
blir säkert jättebra :) Du får lägga upp bilder när det är klart ^^
vart hittar ni bra virke förresten? jag hade ju tänkt mig på att försöka bygga bur i sommar :P
Det där blir nog kanon! Ska bli kul att se hur den blir =)
Roligt! Hoppas att det blir en bra bur!
Kastanjegårdens Kaniner

Väntar spänt på bilder :)

#0 Det blir nog bra det där! :) Du får som sagt visa bilder när ni kommit igång med bygget och på det färdiga resultatet! :)
#3 Vi har köpt virke till våra burbyggen på Byggmax i Luleå. Billigt mot många andra ställen. Också kan man kolla allt på hemsidan så man vet precis vad man ska ha :) Dessutom får man låna släp gratis (måste dock bokas i förväg) för att köra hem det om man behöver :)
#7 tack för tipset ^^

Den blir säkert superbra:)
Du måste visa bild när den är klar, lycka till!:D
Mvh Maia

Tack allihop :) Jag ska lägga in bilder sen, har inte haft tid å bygga de senaste dagarna så det blir efter helgen när vi kommer hem ;p
#3 Vi köpte på beijer, de har väldigt bra kaninbursmaterial där :p var å kollade på byggmax först men jag tyckte de hade så dåligt utbud :p
Den blir säkert jättefin :)
// Emma :D

Hur går det med Burbygget ? :P

#12 Det går sådär :P vi har varit borta ett tag nu så vi har inte hunnit alls :P idag ska jag däremot måla materialet så vi kan börja sätta ihop den imorgon :)

#13 okej vad kul att ni kommit en liten vart i allaa fall :)

#13 Haha jo, allt är ju relativt ;)
Lycka till ! :D
Blir nog super, snygg modell !

#15 haha aa -:)

Nä nu har det blivit ändringar på schemat :p har fortfarande inte kommit någonvart med buren. Däremot har jag bestämt mig för att göra den till en utebur med betesdel istället :P för lillan tar sig ut genom kompostgaller och då är det ju bra att ha en bur som hon kan vara i istället :)

Det blir säkert bra!

Det komer bli jätte snyggt :)

blir säkert bra med utebur också..
ser ut att bli riktigt snyggt också :)
MVH Emsis Persson

Nu börjar jag komma någonvart :p målade klart det sista på stommen igår + häftade fast nät på ena långsidan, ska ut och häfta på resten av nätet nu ikv :)

kul=)