Kraft Groov 90 eller 125?
Jag tänkte byta foder till Kraft Groov men ska jag ta 90 eller 125? Alla kaninerna är 1 år, utom en unge som jag ska behålla - är ca 6 veckor. Kaninerna används till Avel och kel. Och har ni några andra åsikter om Kraft Groov? Bra/dåligt? 
Har nyligen börjat ge mina en blandning mellan krafft groov 125 och rabbit royal.
Än så länge är jag väldigt nöjd.
Kaninerna klagar definitivt inte! ^^
Hon jag köpte utav hade gett den blandningen i ca 2 år nu och var supernöjd.
#1 Okej, det låter ju bra :) Tycker du jag ska ta 90 eller 125?
Använder Kraft Groov 90 och är toknöjd! 
#2: Det är nog en smaksak skulle jag tro.
#4 Ah, okej :) Men vad är det för skillnad på dom?
#5 Mer smältbart protein i den med högre nummer, bra för digivande honor med kull och växande ungdjur. Annars duger Kraft Groov 90 väldigt bra till fullvuxna djur.
#6 Okej, tack :D Tror jag tar 90 då ^^
#7 Den är lite billigare också. 
Är inte nöjd med krafft groov ;) Mina tycker inte om det. Tycker det är för stora och hårda bitar med ;)
Emma
#9 Stora och hårda bitar är bra för tänderna. 

En del av mina åt det inte heller, så det får bli annat i fortsättningen.
Det gäller ju att kaninerna ska tycka om sitt foder också, annars kan det ju vara hur bra som helst till ingen nytta liksom…
Kanske låter jättekorkad nu, men vad är skillnaden på det och pellets? Blev intresserad av det nu :P Kan man köpa det på granngården?
#10 Jo jag vet ;D men dem får typ ta ut en bit och bita av den typ 4ggr ;) Nessie är ju så liten också ;D Har blandat ut lite med stampe och det tycker dem bättre om ;)
Emma
#13: Krafft Groov är pellets, fast hästpellets. =)
Japp, det går att köpa på Granngården.
Nackdelen är att det enbart finns i minst 25kg-säckar.
Tror ändå att jag testar det, för det är många här på Kif och dom andra kaninsajterna som rekommenderat det, och deras kaniner gillade det iallafall :)
Om du inte har så aktiva kaniner, så kanske 90 passar dig bäst. :)
Jag kombinerar 90 och kraft sport. (Har funderingar på att byta till 125 dock)
Mina har olika foderstater, och får olika mycket av varge.
Om man bara har en kanin tex så kan man köpa tillsammans med några till som har kanin/er. 
#18: Det är så jag gör. =)
Delar med en annan tjej.
Hon har ca 10 hermeliner, och jag 2 dvärgvädurar (plus familjens 2 dvvkorsningar).
Så vi delar på krafft 125+rabbit royal.