Ikea?
Bara undrar vad ni brukar köpa på Ikea till kaninerna? Vad är bra och vad är mindre bra? :)
Mvh/Simona
Jag har inte köpt så mycket på ikea till kaninerna men funderar på att köppa en "katt-tunnel" annars så har jag köpt en låda att ha pellets i:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Jag har köpt vatten/matskålar därifrån ;)
Jag har köpt matskålar och gorm-hängkorg. Har den som hö korg. Skulle ha köpt en tunnel men dem var slut :(
Matskålar billiga! -> Länk
Krokar man kan hänga selar på -> Länk
Tunnel -> Länk
Tält till hagen t.ex. -> Länk
Ett tält till -> Länk
Mat & vatten skål -> Länk
Små tunnlar. Man får skära ut bottnen -> Länk
Så nu orkar jag inte mer ;D
Emma
Jag har köpt toaletter, höhäckar och matskålar + dl mått och en handduk:)
#4 Kan du länka till toaletterna? :)
Har bara köpt de svarta skålarna. Har dock inte kvar dom men tycker dom är fina :)
#5: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50115579 Mina sånna hära är gröna och är 1dm djup, har även rundakanter (se bild nedan)
Lite mer saker. Typ förvaring och sånt :)
Galler som kan användas som höhäck -> Länk
Massa smålådor för diverse saker -> Länk
Lådor för mat eller nåt annat -> Länk
Smarta lådor som går att stapla och använda samtidigt (har själv sånna. Jättebra) -> Länk
Finare tunna till mat eller något annat -> Länk
Vit större tunna -> Länk
Hö/halm låda -> Länk
Bur matta -> Länk
Lite större matta -> Länk
Liten matta som man kan ha utanför buren billig! -> Länk
Höhäck -> Länk
Sådär ;)
Emma
gud vad sugen jag blev att åka till ikea nu ;)
Dom där höhäckarna ni har, någon som vet om den går att fästa i galler på något vis?
#9 Ståltråd kanske funkar :) eller buntband :D
Emma
#7 superbra! Tack :D
Är din så hög?

# 7, attans vad smart höhållare!
Eftersom min kanin bara har låda på så har jag inte hö så.. men det Där, det tänker jag ta efter så snart vi ( jag å kaninen) möblerat om i köket där han har allt…. hmmm, vilka id´´er jag fick nu! ;-)
tack!
Oj, såg nu att din va 1 dm ;)
Antonius systemet har jag.
sen lite matskålar åsånt :)
Ska köpa den stora vita tunnan att ha mat i :D
#7 kan du länka till "höhäcken" ?
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
W00T, har IKEA kaningrejjer? :O Det var mer än vad jag visste! Då blir det en tripp dit snart! ^^
#19 Inte kaningrejer igentligen ;) mer hund och katt saker ;D Men med lite fantasi blir det kaninsaker ;D
Emma
#20 aha okej :) Men höhäcken, vad är det egentligen då? xD
ja har köpt höhäckar därifrån :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#21: Kolla länken #17 la in. "höhäcken" är egentligen en behållare för vantar, påsar, toapapper o.s.v. :)
Måste inhandla en sån! :D
#24 PRECIS SÅ LIGGER ALGOT HELA TIDEN. Höjde den lite men det hjälpte inte, jag är skiträdd att han skall fastna med benen eller någonting och göra sig illa.
#24 Smart och snyggt.
Vad kostar den?
#24:
Haha, nej vad sött! Ser väldigt bekvämt ut :P Bara h*n inte gör sig illa så ;)
#26 19kr ;)
Emma
Haha, jag har alltid trott att den sk "höhäcken" var en riktig höhäck
Nu blev jag sugen på att åka till Ikea och köpa lådor etc!
Kastanjegårdens Kaniner
I våra "höhäckar" här hemma har vi plastpåsar i xD

# 24, jag va tvungen å kolla extra, joo, det satt en kanin där…. ;-)
Ja, jag har oxå sån till mina plastpåsar, billig å smart till höhäck! Bir en till nästa gång på IKEA å omgjort hemma.
Har inga länkar, men i min trevåningsbur i uthuset har jag använt plastbackar Komplement som bottnar. De är ca 50x95 cm, så en sån är lite för liten till en bur. Jag har två på varje plan, så det är stora burar. Lådorna kostar 89:-
Nu har jag köpt plastbackar Dilling, 99:-, som jag ska ha till nästa bygge.
Dessa är ca 70x77 cm, så den buren ska bli stooor. Ska ha 2 backar + en bit golvskiva på varje plan. Så det blir en trefackare som kan delas av till 6 (fortfarande stora) fack vid behov.
#17 Tack så mycket! Ska köpa sånna höhäckar så fort jag ska till IKEA 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
#24 hahaha vad sött :D
Jag undrar om dom kanske har en låda med små lådor i?
Många brukar ha selar i dom, har sett flera stycken ha sånna på tävlingar och vill själv ha en (a) (: Eller vet nån vart man kan köpa en sån om inte Ikea har sån?
Mvh Emma Gustafsson