okej att bära på rygg?
tycker ni att det är okej att bära ninisarna på rygg? så dom ligger med benen upp. Det är många som gör det men gillar dom verkligen det`?

Min kanin älskar det!
Hon somnar direkt nästan när jag bär henne så! :)
Men ibland vill hon ner och springa såklart ^^
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#1 Det är en reflex, precis som hos katterna som blir helt lealösa om man tar dem i nackskinnet (inget jag rekomenderar, såklart).

#2 Aha :) Är det skadligt för deras ryggar?
MVH.
Louise T
#3 Nä, jag tycker att om kaninen är helt avslappnad och osprattlig så borde det ju vara det säkraste sättet. Dock bär inte jag så, Algot gillar det inte.

#4 Okej :) Tack!
MVH.
Louise T

mina gillar det inte, dom blir stressade.

Så fort man bär en kanin med ryggen nedåt lägger de sig blickstilla eftersom om de sprallar landar de på rygg och kan bryta något. Inget sätt jag rekommenderar att alltid bära sin kanin på. :)

jag har bara kaninen på rygg när jag ska klippa klorna ,annars inte (:

Roxy och Amilo lägger sig ibland på rygg själva när man bär dem, så jag tvivlar på att de skulle ta skada av det.
the vanity, it becomes insanity
Jag gör det ibland och då ligger dom lugnt stilla som små bebisar <3
Så det är ju okej
jag bär min kanin på rygg eftersom han blir mkt mer lugnare än om man bär honom "rätt väg"
Jag bär Nessie så om vi ska ner till hagen eller så (måste ner för en trappa och lite sånt) för att hon blir mycket lugnare då. Annars börjar hon sprattla och vill inte direkt tappa henne i trappan eller något :P
Emma
Jag har hört att det är farligt för kaniner om de ligger på rygg för länge?:)
Jag gör det då och då, men inte alltid.

jag gör det när jag klipper klorna!
Har läst att dom har svårt att andas när dom ligger på rygg :(
15: Så var det! De får svårt att andas när de ligger på rygg.