Foder?
ok jag vet att det redan finns en sådanhär tråd men jag kan för allt i världen inte hitta den…
Så jag frågar igen x)
Vilket foder använder ni till era kaniner och vilket är "bäst" :)

Haha jungeln anropar;)
Jag använder Rabbfor, inget jag rekomenderar men tycker Kraft groov 90 verkar bra och kommer prova det senare.
Mvh Maia
#1 hehe ;P tack för tipset ^^
Rabbfor, 140kr/25kg tror jag.
Ska dock byta till Krafft Groov 90 när jag köper nytt foder. Kostar runt 180kr/25kg.
Ot - Uh min hund fes nyss och det stinker och han slickar och biter mina tår >_< XD - Fick bara lov :D
Jag kör på stampe och tycker det är bra, ska nog testa Kraft groov;)

jag använder lottie smak:äppel och morot min kanin älskar det :D
finns och så smakerna:
maskros och linfrö.
Havre och vetekli.
verkligen ett foder jag rekomenderar :D
Jag kör på Carrier, betalar 165 kr/säcken (25 kg) på granngården. Jag tycker att det är ett bra foder med bra tuggmotstånd 
Använder Stampe och tycker att det funkar bra till mina.
#6: Vad billigt det är hos er.
Här kostar en 10kg säck med Carrier 120kr.
Vill inte veta vad 25kg säcken kostar…

Min 10kg Carrier tog slut för inte så längesen så jag har kört på 1kg förpackningar med vitakraft.. Det är ganska bra MEN det blir riktigt dyrt i längden.
_
När jag var å skulle köpa dt så fans bara 125 i lager *suck*_
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
Jag använder Stampe, det ska tydligen ha bäst innehåll enligt någon tabell här på sidan som jag inte kan hitta. Jag tror att jag betalade 150-160kr för 18kg, det är synd att det inte säljs i mindre förpackningar för det kommer nog att hinna bli gammalt innan det är slut då jag bara har en kanin.
Så om någon bor i närheten och vill ha lite kaninpellets så får ni komma och ta. X)
Kör med krafft groov 90. Men tycker inte det är så bra. Mina tycker inte om det och bitarna är för stora och för hårda. Hade stampe innan och tyckte bättre om det. Men när jag byter nästa gång (om ca 5 månader ;)) så ska jag skaffa carrier tror jag :) eller Lottie :P
Emma
Har krafft groov 90, funkar bra för mig, kaninerna håller vikten väldigt bra trots liten mängd (:
Jo nu är det ju såhär att jag köpte hästfoder till mina kaniner :) Groov 125 alla värden var bra men det var 5% råfett i och detta oroar mig lite grann eftersom det helst inte skall överstiga 3% fett… Mina kaniner är ju ganska unga (3 månader och 2 månader) Gör detta något eller borde jag byta foder?
Putt

#12 Eftersom dom är så unga så ska det nog inte var någon fara. *Rätta mig om jag har fel*
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
#6 Men Tarja, har för mig att du sa att 25 kg Carrier kostade 265kr? Du kanske skrivit fel elr så är det jag som har fel? För jag har för mig att jag sen sa "Dubbelt så dyrare än Rabbfor då"
#12 Krafft groov 125 brukar många använda till unga kaniner så det lär inte vara några problem, till vuxna är det krafft groov 90.
#16 Haha ingen aning
Har fått rabatt några gånger på granngården, så har aldrig köpt det för ordinare pris tror jag ;) Ska kolla nästa gång jag köper foder.
#15 och #16 tack för svaren då slipper jag oroa mig :)
Men en sak till varför skall unga kaniner ha mer fett än stora risken att bli tjocka löper väl även för dem?
Pretty pet har vi köpt och det kostade med rabatt 49 kr för 1,4 kg
vad är det för skildan på krafft groov 90 och krafft groov 125? :)
Mina äter Lottie och älskar det (:

Jag har också testat kraft groov, men flera av mina kaniner gillade det inte, hade det blandat med ett annat foder och då lämnade dom det, väldigt stora pellets är det. Nu har jag rabfor/solid 120 som jag blandar 50/50
#20 Minns inte till hundra men det är något mer i krafft groov 120(mer protein?) minns inte men iaf. så är det mindre av något i 90, så 90 är till vuxna och 120 till ungar och ungdjur. ("Brukar man säga")
#23 Tror det är typ smältbart protein eller något. :P
Emma

mina kaniner äter carrier och tycker att de funkar riktigt bra och dom är bara 3mån. :)
Jag har Hobby Plus men ska byta till Stampe eller Carrier, får se vad jag hittar ;)

Jag har haft rabbfor blandat med havrefri müsli fram tills nyligt då jag övergick till bara rabbfor. Müslin smular bara en massa och jag fick alltid tömma bort en massa småsmul från skålarna.