Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 694 ggr
FlickanMedKanin
0

En fråga ang parning!

Hej, jag har tänkt Att ta en kull på min 1år gamla Felicia, som är en dvärgvädur, har hittat en fin hane som jag ska köpa också, jag har haft kaniner i ca 5 år.

Men jag undrar, jag har kollat några trådar här på Kif, och det står att hanen ska ¨ramla av¨ honan typ.
Hur ser det ut, ramlar han av eller vad händer, andra säger också ¨svimmar¨ så..? Hur ser det ut? :s

lennartsdotter
0

Han ramlar av helt enkelt tror jag!:)

Sashhi
0

Han krampar till ungefär, ibland kan han till och med låta till lite grann. Blir som om han kurar ihop sig till en boll och faller av, inte så att han backar av honan lugnt. :) Svårt att förklara, men ungefär så om du förstår vad jag menar.

Not your mom, not your milk.

rosahumla
0

De faller bara bakåt, haha :D
Eller typ ramlar av, ser de ut som ;p
Så gjorde de för mig :)

FlickanMedKanin
0

Okej, för har en kompis hane som bara stannade mitt i parningen, det är inte att ¨ramla av¨ då?

Sashhi
0

#4 - Nej, tycker inte att det låter som det.

Not your mom, not your milk.

FlickanMedKanin
0

#5 Då är isåfall inte hennes kanin med ungar, för han stanna flera gånger, men han ramlade aldrig av..

FlickanMedKanin
0

Inte?

Linnet
0

Det går inte att missa, hanen liksom kurar ihop sig, knorrar och bokstavligt talat ramlar av honan.

FlickanMedKanin
0

#9 Okej! :)

Tack för hjälpen alla! Då vet jag! ;)

FlickanMedKanin
0

Hm, han ramlar aldrig av, det ända han gör är att han typ stannar å typ bara slappnar av..

eli-nh
0

han ramlar bakåt typ på rygg, sen sidan, men han reser sig ganska fort upp :D

Linnet
0

Men om han inte ramlar av så är det nog inte en riktig PARNING. Man kan se på honan också om hon är villig, så lägger hon sig platt ner och viker upp svansen och ibland brukar hon även lyfta upp bakdelen.