Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 617 ggr
jahadu
0

Ossian söker ett bra hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla kille behöver flytta härifrån om det rätta hemmet dyker upp.

Han är född den 30/8-08 (om jag inte minns fel). Född här hemma. Han är en dvärgvädurskorsning.

Okastrerad, men får ej användas i Avel då en "defekt" upptäckts i släkten.

Jag tycker att det är jättetråkigt att göra mig av med honom, men det blir nog det bästa för både mig och honom. Jag är inte hemma så mycket och därför kan jag inte ha kvar alla kaninerna, Ossian var tänk som hoppkanin då det är det jag vill satsa på, men tyvärr så passar inte han som det. Han har inte intresset och ska då inte behöva hoppa. Att åka på tävlingar passar inte honom eftersom han kan bli ganska osäker och försiktig/feg på nya platser och har inte jättebra självförtroende. När han känner sig trygg på en plats är han dock en helt underbar kille som har så mycket glädje i sig, en riktig kompis.

Nu söker han ett hem som har mer att erbjuda än vad jag kan. Jag önskar att han kommer till ett hem där han får vara en i familjen och spendera mycket tid i Hage och kanske också i sele.

Jag ser helst att han kommer till en kaninvan person som redan har nån kanin då jag tycker att kaniner bör se/höra/känna lukten av en annan kanin.

Han har bott utomhus hela sitt liv och det vill jag att han fortsätter med.

Jag letar efter ett livslångt hem till Ossian. Skulle det av någon anledning bli så att den nya ägaren inte kan ha kvar honom så vill jag att han kommer tillbaks till mig. Jag är väldigt mån om vart han hamnar.

Vill inte att nån annan transporterar honom, utan jag kan fixa transport runt om i Skåne och kanske till Stockholm men då blir inte det förrän i höst och han hade behövt flytta tidigare…

Han finns 2mil söder om Malmö.

Har säkert glömt att skriva något, men fråga på om det är nåt ni undrar! =)

jahadu
0

putt

jahadu
0

Putt för min sötnos =)

EricaN
0

putt

[aammE]
0

Det skulle ju vara bra att veta VAD för defekt.

jahadu
0

#4 "hermafrodit"

inget som påverkar Ossian eller de drabbade kaninerna negativt, men han bör ju självklart inte gå i Avel ändå.

jahadu
0

Ingen som är intresserad av Ossian? =)

jahadu
0

putt

Jetaime
0

Han är så fin lilla gossen! hoppas du hittar ett bra hem till honom :)

jahadu
0

#8 ja han är helt underbar =)

Ingen som har plats och tid för Ossian? Bara att fråga om ni undrar något =)

funderar på att kastrera honom, men jag måste först ringa till veterinären och höra vad det kostar.

Maiae
0

Putt:)

Mvh Maia