Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1328 ggr
Tossan
0

Fraktur på höften

Hej

En tjej som jag brukar träffa och hoppa med

fick åka in med sin kanin i dag pga att hundar kommit in på deras tomt och stressat kaninen

Kaninen fick panik och fastnade'

Vetrinären sa att hon fått en fraktur på höften

Vila och behandling

Blir det inte bra så opererar dom

är det någon här som varit med om något liknande och kaninen klarat att bli bra igen?

Zvintos
0

Ett brott på höften tror jag tyvärr inte, om jag ska vara realistisk, att kaninen kommer klara sig igenom.
Det är för det första en ganska allvarlig fraktur som troligen kommer behöva operation, som veterinären sade.
Och även med operation väntar en antagligen lång rehabilitetstid, om kaninen klarar operation.
Nackdelen med höften är att kaninen är helt beroende utav den.
Det är ju omöjligt att inte belasta.
Så tyvärr tror jag inte det kommer gå bra.

Men det är ju bara att hoppas att jag har fel och att parveln blir bra.

Toaden
0

Säger som #1 och hoppas att kaninen blir bättre.

Tossan
0

1# Ok,,hon vill nog göra ett försök att få henne frisk

kaninen är hennes allt Rynkar på näsantråkigt när sånt händer

2#Tackar,,ja vi får hoppas det,,

tinaLY
0

Min kanin bröt sitt ben och vi åkte in till veterinären. Vetrinären berättade att det är en jobbig behandling för ett sånt litet djur, finns en risk att kaninen inte vaknar efter narkosen och efter oprationen är det vila för kaninen i ett par månader har jag för mig. Jag tog det tunga beslutet att avliva min kanin då, men det är upp till var och en hur man ser på saken och har gott om pengar om nu det blir en operation.

KexChoklad
0

#3 förstår  att kaninen är hennes allt .. men ibland måste man stänga ute sina egna känslor och tänka på vad som är bäst för kaninen

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Tossan
0

4#tråkigt med din kanin,,    jag tror att hon gör nog det som blir bäst för kaninen

,,om det är avlivning så tror jag att hon väljer det

Kaninen är försäkrad men det blir nog dyrt ändå

5#Håller fullständigt med dej,men jag hoppas och tror att det är det hon kommer göra med