Svullna i baken?
För att göra en lång historia kort så skriver jag bara det som jag behöver hjälp med utan att tjafsa om annat.
Kaninungarna är ca 4-8 dagar gamla och de är svullna & röda runt anus. Är det något fel eller ska det vara så?
P.S. Vill inte läsa någonting om att jag är oansvarig och att jag borde veta mer om jag har kaniner m.m.. Oansvarigt är det om man inte ber kunniga människor om råd när man vill djuren väl.
Kan det vara p.g.a myggbett?

Känns dom hårda runt anus? Alltså innanför?

#1 Myggbet tror jag inte för alla tre har det på samma ställe.

Tror inte det är nåt fel, om det är likadant på alla, ofta ser dom lite "svullna" ut när det inte finns nån päls. Du har ingen bild?

Jag hoppas att det är så som du skriver.
Bild har jag inte än då kameran är trasig. Men jag ska försöka låna en kamera så lägger jag ut en bild om det fortfarande ser så ut på dem.
Om kaninerna var runt 6-8 månader så skulle jag sagt brunst för vissa svullnar upp och är röda, t.ex. mina honor.
Hoppas du listar ut vad felet kan vara på ungarna! Lycka till=)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Ungarna var ju bara 4-8 dagar-

Tycker mina ser likadana ut, så jag hoppas och tror inte det är någon fara??
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
#9 Bilden i #3 är inte på ungarna, det är på en frisk äldre kanin, hon visar bara vart det är. Så du vet inte hur det ser ut på dessa ungar som TS pratar om :)

ok
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Mamman slickar ju där, kanske är det så att när hon slickar så irreterar det huden, kaniner har ganska sträva tungor? Men jag tror knappast att det är farligt;)