Få bort kaninkiss i plastlådor
Hur får man bort intorkat kaninkiss i plastlådor på ett effektivt sätt, så att man inte behöver slita ut sig i flera timmar?
Hur gör ni? Finns det något bra medel?
Kastanjegårdens Kaniner
ättika är super :)

Citron (sån man köper på flaska och har till fisk) som man häller på, låter det gå en minut eller två sen gnugga med svinto. BORTA! :)
Hej jag har grönspåa gör rent i buren och lådor i bajs låda gör jag
jag ta grön såpa i lådan sen ta jag en Svamp?,kinv skrapa den lite .
Ta en bit toapapper, lägg det på fläcken, häll på ättika, vänta ett tag, torka bort :D
Emma

Skrapa inte med något, då repar du ju plasten. Häll på ättika, låt stå och torka av. Eller köp Piss-off och spruta på, det försvinner på ett nafs.
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

citronsyra funkar också :P
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Tack för alla tips?!
I typ ett år så har jag använt vatten+zvinto, det har funkat men man får rejäl kramp i fingrarana och det tar lååång tid at få bort allt. Det reper även plasten lite.
#2 Tyvärr, så var det inte så effektivt…hehe satt en lång stund och slipade upp fingrarana :P
#3 Jag vill ej helst skrpa då det blir repor.
#1,4 Tack, det har jag faktiskt aldrig provat!
#6 Precis, vill inte repa plasten men tyvärr så har det blivit så. Piss-off är rättså dyrt va?
#7 Nepp, provade det igår…;)
Ättika blir nästa försök! =)
Kastanjegårdens Kaniner

#8 Ja det kostar typ 129 men det är en stoor flaska som räcker länge. Det är jättebra! Man kan ha det i tvättmedelsfacket när man tvättar smutsiga tyger med kiss osv, och det tar bort lukten helt.
/Sanna
skrapa lite försiktigt !!! sen med tvättsvampen!
Hon i djuraffären tipsade om något medel som var till akvariet egentligen som man hällde på så det fräste bort via lödder.

Avkalkningsmedel funkar bra, men är väldigt starkt så man får vara försiktig.

#9 Finns piss-off fortfarande kvar? :O Jag älskade det, men nu verkar det inte finnas kvar längre :|
#13 har då funnits rätt nyligt på djurmagazinet.

#14 SKOJAR DU?! jag måste åka dit så fort jag kan då! :O

Jaa Piss Off finns kvar =) Jag köper på Djurens center, Örebro, eller Djurmagazinet. Sommarblom gillar jag bäst :P
#0 Har det gått bra? :)
/Sanna
nån såpa kanske:)

Ja nu fick jag också lite hjälp. Försökt att få bort kisset i min kanins låda också.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Åh va bra ättika tipset var! Jag hade fått några fläckar på golvet som hann torka och det gick inte att ta bort med vad jag än använde. Och så köpte jag hem ättika idag och det försvann på en gång! ^^
#15 Jag har då sett det varje gång jag varit dit. Så det borde finnas kvar där.
putt ;)
#16 Har ej hunnit skaffa något medel än. Hade tänkt göra det idag och städat alla lådor men fick förhinder, både roliga och mycket tråkiga.
Kastanjegårdens Kaniner
#22 Men har du inte testat ditt tips? som du skrev längre upp?
Jag kan säga att det inte funkade;)
------------------
Åh, är ganska arg nu! Ättika hjälpte inte ett piss…fick ta stålull, vilket resulerade i uppslitna fingrar med sår från "stålet"
. Har också köpt beg burar och alla var inte så fria från kaninkiss :(…ojojoj det här lär bli tufft…
Mitt sista hopp är Piss Off, synd att det är så dyrt!
Hur gör ni som säger att ättika funkar? När ni skriver torka av/bort då menar ni inte slipa och ta i allt du kan? Så fick jag göra ;)
Kastanjegårdens Kaniner
#23 Hmm, konstigt :O För mig funkar det hur bra som helst :P Man måste bara låta det ligga ett tag. Brukar fylla hela bottnen med vatten ett tag med :P Sen på med ättika på papper. :/
När jag har använt det så tar jag bara bort pappret och spolar rent. Ibland får jag använda en diskborste (bara till kaninburarna såklart ;)) och "diska" lite :P
Emma
#24 Okej, tömmer du vattnet innan du häller på ättikan?
Kastanjegårdens Kaniner
#25 Japp :)
Emma

Se till att det är ättiksprit, den starka. Det är en glasflaska med en vit etikett.
/Sanna
men jag vet nog det bästa sättet utan att använda något medel… Högtryckstvätt! xD Supereffektivt. Men alla har inte hörtryckstvätt, men om man har en så är det super

Jag använder Saltsyra i kaninernas toalådor, sen bara att skölja med vatten.
Saltsyra finns i färgaffären, och i mindre flaskor på apoteket, det behöver inte vara så stark lösning, och om ni blandar själv så gäller att man häller (SIV) Syra I Vatten, inte tvärt om, för då kan det explodera, inte bra… ;-)
#26 Okej :)
#27 Jag köpte en glasflaska med 24% ättika, det funkar väl?
#28 Haha, tro eller ej men jag har faktiskt prövet det med men det var bara lite som försvann. Får kanske testa igen.
#29 Va, kan man köpa det i en vanlig affär? Hm, den är ju ganska frätande så det är kanske lite för farligt…
Kastanjegårdens Kaniner

#30 Ja de funkar :) häll på bara! :P
/Sanna