Skhrf - anmäla kanin?
jag undra om man e medlem pa skhrf(hoppas jag stava ratt) men iaf nar man blir medlem dar e de en kanin man anmaler eller far man ta vilken kanin man vill (av sina egna saklart!)??
tacksam for svar (:
Ändrade din rubrik. Tänk på att skriva en mer beskrivande rubrik, så man vet vad tråden handlar om.

#1 okej…de va att jag hade brottom och jag vetinte va jag skulle skriva sa aaa (:
men kan du den fragan? :P
#2: Inte insatt i hoppning alls, så tyvärr kan jag inte svara på frågan. =)
jag hade säkert kunnat svara men förstår inte riktigt frågan x)

jag undra nar man blir medlem o hoppar me kaninerna anmaler man en kanin eller kan man anvaanda vilken kanin man vill pa tavlingen (av ens egna) detta e svart o forklara men hoppas ni fattar ^^
asså när du läser på nån klubbs hemsida att det är en tävling så kan du anmäla hur många kaniner du vill, men anmäler du "Stampe" så måste du hoppa med just "Stampe" och inte "Hoppis" tex. =P
här är ett exempel på hur en anmälan kan se ut, taget från skånes kaninhoppares hemsida….
Anmälningsmall:
**Tävling, datum
**Förare:
Klubb:
Medlemsnummer:
Medlem tom.:
Klass
Kaninens Namn S-(registreringsnummer)
Ex:
**Klippan 26/5 2010
**Förare: Karl Karlsson
Klubb: Skånes KH (SKH)
Medlemsnummer: 0000
Medlem tom.: 8/10 2010
Krok Lätt
Skuttan 0p
Prick 2p
Krok Svår
Stampe S-0000
#0 Är du medlem i någon hoppklubb? :)
Du anmäler kaniner till enskilda tävlingar, inte i samband med din registrering av medlemskap i en klubb. :)

aaaa okej :D fattar
men du va e regestrerings nummer da?:P assa alla kaniner kanske inte har de om jag tanker ratt e de en sanhar tatu i orat?
#8 Man registrerar kaniner som ska tävla i de högre klasserna, men man måste inte reggistrera förän de når de högre klasserna. Man kan registrera tidigare, men det är inte nödvändigt.
Du behölver inte registrera en kanin förrän kaninen är klassad i svår. Kanske blir så att kaninen aldrig blir klassad i svår och då är det ju inte lönt att ha den registrerad:). Kaniner behöver inte vara reggade förrän de tävlar i svår eller elit.
Men om du vill kan du ju registrera din kaningård=)
Tror inte man tatuerrar en kanin i örat uten det bara står i tävlingsboken att kaninen är reggad:) Det är ju inga utatällningskaniner (oftast inte) så varför ha en tatuering i örat när man inte ska ställa ut?=)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

aaa okej :D
man tatuerar inte kaninen i örat vi en registrering.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |