Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3351 ggr
SaaraE
0

Min kanin är stulen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I natt har det hänt som inte får hända=/ Min kanin, Viggo är stulen. Buren stod öppen i morse och utan kanin i. Går ju inte att besrkiva ilskan som finns inom en när något sådant här händer, och hur ledsen man faktiskt blir av bara ett litet djur.

Så håll koll på era niner där hemma. (var bara tvungen att dela detta hemska med någon)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

Nickel
0

Åh nej så tråkigt. Hur kan man göra så? :(

KaninEmma
0

Gud vad tråkigt!  Jag fattar inte att man kan göra så =(

// Emma :D

MarHai
0

Nej usch vad hemskt Sara! :(

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

spiritedaway
0

Usch va hemskt :/ Fattar inte att någon kan göra en sån sak.

Em--ma
0

Vart var det? Obestämd

Vad jobbigt, och hemskt!

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

FijaahM
0

åh vad tråkigt :(

hoppas ni hittar den som har stulit kaninen och ah att ni får tillbaks kaninen <3

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

[aammE]
0

Åh så hemskt! :C <3 

Men är du säker på att den inte har rymt?

[Linsenhejhej]
0

Fruktansvärt :(

[miiickkiis]
0

å nej! :(

vad hemskt.

men.. den kan ju ha rymt? ://

Baralisah
0

Fruktansvärt hemskt!

Lägg ut lappar med hittelön!
När mina två kaniner blev stulna så gjorde jag samma sak, då var det folk som hörde av sig..

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Sorkvandring
0

Vad hemskt! O.o har aldrig hört om folk som stjäl kaniner! D: Jobbigt värre!

SaaraE
0

Vi bor i Norrköping. Han var en ute kanin i en jätte stor bur. Imorse var buren öppen upptill. Så ja någon har verkligen vart där, han kan alltså inte ha rymmt själv.

rosaplutten
0

Var på din vakt. Sätt upp en massa lappar som #10 skrev. Sen skulle jag sitta uppe hela natten och se vem de är som snokar i burarna… Hoppas du får din kanin tillbaka!

rapport
0

GråterDet är ju fruktansvärtFörvånadSkrikandesBeklagar!!Hoppas du hittar Viggo:)

Clariiz
0

Usch så hemskt! :/
Hoppas han kommer till rätta!

Han är inte öronmärkt eller så?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

ea-persson
0

Gud vad hemskt :( Hoppas du hittar din kanin..

Har du fler kaniner utomhus ? isåfall du kanske borde göra som #13 säger och hålla uppsikt.

Hoppas du hittar kaninen snart..

MVH Emsis Persson

Sofia-s
0

Åh fy! Hur kan man göra så!? ELAKT HEMSKT! Hoppas du hittar din kanin

Kanin-Fiia
0

Tycker synd om dig Sara och hoppas att min hjälp kan vara till nytta! Kram

SaaraE
0

Tack allihop:) Jag har tappat hoppet att få tillbaka honom, känns som att det är kört om någon har tagit honom eller slppt ut han liksom:( Har inga fler så han var lite speciell.

[aammE]
0

#19 Har du satt ut lappar?

Lattjo
0

Nej vad hemskt :( Hoppas du får tillbaka honom,

KexChoklad
0

hmm har du satt ut lappar ? låter inte som om du e så speciellt intresserad av att hitta den när du inte ens satt ut lappar ?:S

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

hyltebarn
0

#22 Men det är väl SJÄLVKLART att hon är?

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

[BonnieL]
0

Hemskt! Hur kan någon göra så?

[aammE]
0

#23 Jag tror att #22 menar att det inte verkar som att hon anstränger sig. Om det t.ex hade varit min Algot som försvunnit så hade hela norrbotten varit tapetserad med lappar. :P Man kan inte förvänta sig att kaninen bara VIIIPS, utan ansträngning kommer tillbaka.

Det betyder ju självklart INTE att hon inte vill ha tillbaka kaninen.

Otario
0

nej, vad hemskt! :'o hoppas de lämnar tillbaks honom! usch, hemska människor som stjäl andras kaniner! Mina kaniner är som mina bebisar.. Skulle va jätteledsen om de försvann :(

/ Emma

KexChoklad
0

#25 precis så menar jag!

// Elin

Baralisah
0

Jag förstår mig inte på hur folk har mod till att stjäla ett levande djur, utan att tänka på stressen hos djuret det kan orsaka.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

kaningodis
0

Man slutar aldrig och förvånas över vilka idioter det finns…suck..

Hoppas att du får tillbaka din kanin!

Kastanjegårdens Kaniner

Linus-the-bunny
0

Asså köp en egen kanin istället för att ta någon annans!

hoppas du får tillbax Viggo :(

Jussse
0

Gud vad hemskt! :(

Maiae
0

Så himla synd, det är värkligen så hemsk:(

Mvh Maia

sotlynx
0

Hänglås är bra att ha. Stackare!

rosahumla
0

Hoppas att den lilla kaninen kommer hem igen ;(<3

Zvintos
0

Men fy vad hemskt!
Hoppas han kommer tillrätta.

[Liinda]
0

Du får inte ge upp hoppet! Det har bara gått ett dygn säger som dom andra sätt upp lappar. Hoppas du hittar honom

jossi-wilma
0

ush hur kan det ens finnas sånna mäniskor

hoppAS ni hittar honom

Fatma
0

Åh fattar mig inte på vissa människor i denna värld, hur kan dom göra sånt!Skrikandes Hoppas du hittar han.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Animalfriend
0

Fy vad hemskt! Ska man behöva sätta lås på sina burar…Obestämd

SaaraE
0

Tack allihoppa:) Ville bara upplysa om att det finns sådana hemska människor!

steelskaniner
0

Åhh neej han som var så fiin :( Hoppas han kommer tillbaka !

Hoppas det är nån liten unge som tagit han och sedan kommer föräldrar och han och lämnar tillbaka kaninen!!

KexChoklad
0

#40 har du satt upp lappar ? har du ansträngt dig överhuvudtaget ?

// Elin

SaaraE
0

#42 Är du dum eller (ursäkta mitt ordval men jag brukar inte säga så) ibland blir jag bara för ledsen. Här r min älskade kanin borta och jag får denna kommentar. Klart som fan att jag ansträngt mig. Jag var ute till kvart i tolv i natt för att stta upp lappar. Har cyklat runt i timmar och letat. Gått runt hela kvarteren och i skogen hela dagen igår! Tack för ditt upplyftande inlägg!

KexChoklad
0

#43 dåså . Klart man undrar när du inte svarar på dom frågorna.

// Elin

Otario
0

#44 värst vad negativ man är då? ;o

/ Emma

KexChoklad
0

#45 negativ ? Klart man undrar när man undviker att svara på sånna frågor.

// Elin

FijaahM
0

Asså att man kan ta någon annans kanin? :s
lixom tänker dom inte på kaninen som blir rädd? och ägaren som blir ledsen?   :/

asså ge tillbaka kaninen din/era idioter :/ !!

hoppas verkligen du får tillbaks din kanin<3,

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

SaaraE
0

#46 Dina elaka kommentarer behövs inte alls här så varsegod och lämna dom någon anan stans. Du tror inte jag är tillräckligt ledsen. och ursäkta om jag missat att svara på en fråga. Det är väl självklart att lappar är uppe, jag har cyklat runt i timmar. Ringt polisen och kollat emd grannar. Tror du jag bara sitter här. Så jäkla dåligt att ge sådana kommentarer!

KexChoklad
0

#48 vad exakt var det som var så dåligt ? ser inget elakt i det jag skrev. jag frågade bara en sak-

// Elin

SaaraE
0

"har du ens ansträngt dig överhuvud taget.." Hur snällt är det?

KexChoklad
0

#50 . Du får tycka att det lät elakt men jag tyckte detta lät konstigt . Du undvek massa frågor . du hade gett upp hoppet helt efter bara en dag ..

// Elin

Taci
0

Gud vad tråkigt :( Hoppas han kommer till rätta!

Fruktansvärt söt är han :')

lillablue
0

Hoppas du hittar din kaninRynkar på näsantycker jätte synd om dig!

Hur dum får man va, ta någons kaninSkrikandes

[aammE]
0

TS, jag tycker att du är jätteduktig som har ansträngt dig jättebra! Det märks verkligen att du älskar din kanin.

Men det som skapade förvirring för mig är att du inte svarade när man frågade om du stoppat upp lappar och då tolkade jag, och kanske även KexChoklad, det som att du inte hade gjort någonting. Men nu har du ju svarat på det och då tycker jag att ni kan sluta diskutera det när vi vet orsaken till missförståndet.

KexChoklad
0

#54 precis! menade ju inget illa med mina inlägg

// Elin

RabbitLower
0

braka inte nu tjejer!!! :P

hoppas verklien du kommer hitta den igen!:(

jag e saker pa att du finner han ;)

Brownie
0

Vad hemskt! Undrar vem som tänker så,kanske någon full…

SaaraE
0

Jag tror det är något ungdomsgäng eller så, för övrigt har det varit mycket förstörelser osv i trädgårdarna runt omkring här.

RabbitLower
0

har du hittat han an ? :(

[Caifeen]
0

Vad tråkigt! Vet hur det känns. Gråter Det har hänt mig .. Det var någon/några som brukade förstöra, typ ha sönder hagen och buren, ha ut allt burströ på marken, lägga ut allt hö på burtaket mm. Plötsligt en dag var min kanin borta :(

Saknar honom jättemycket <3 Har inte vågat skaffa någon till kanin för allt blev ju bara föstört .. ingen idé liksom =/

Hoppas att Viggo kommer tillbaka iaf!

Veraaa
0

men gud stackars dig:( fattar inte hur nån kan göra så.

Haztparken
0

#60 ni kunde ju skaffa en kanin å ha den inomhus?

Min pappa är allergisk så vi har kaninerna (2 st) i källarne xD

[Caifeen]
0

#62: Pappa vill inte ha innekanin ;D "Det luktar för äckligt"

Haztparken
0

#63 haha okej :P

SaaraE
0

Jag kan inte heller ha inomhus för jag är allergisk.

thexclub
0

Vad tråkigt! Ett tips? är ju att sätta lås på burarna, visst brukar inte gallerna vara de svåraste att bryta upp men sålänge det inte är någon som verkligen vill ha kaninen tror jag inte de lägger ner tid på att försöka ta sönder buren.

the vanity, it becomes insanity

Haztparken
0

#66 håller med dig, + så kan det föra oväsen också om man ska bryta upp galler eller så så de e ett bra tips

SaaraE
0

Jaa. Lås är ett bra sätt att hålla dom borta. Det är bara det att det inte är det första man tänker på, en lathetssak att ha lås som måste låsas upp men nu ångrar jag mej så klart. En billig och simpel sak jämfört med att förlora en kanin.

Haztparken
0

#68 ja jag hade nog inte tänkt på de om jag hade haft mina kaniner ute. Min första kanin (R.I.P Nicke) han var ute i en bur om somrarna tror jag men vi hade inget lås, fast han bet sönder gallret å hoppa ned i källaren till sin bur xD

Men hoppas ni får tillbaka din kanin

Husberg
0

Håller alla kroppsdelar på att han kommer hem igen! Har du prövat knacka dörr? Fråga om dina grannar i kvarteret sätt en kanin? 

Hoppas, hoppas,hoppas!

[aammE]
0

#68 Dessutom kan man he ett kodlås med en lång kod, då slipper man ju nyckeln iallafall.

Veraaa
0

Jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka. Jag tycker så synd om dig.

SaaraE
0

#71 ja tips? för lås är lite sent nu ändå.

Har knackat dörr men ingen har sätt något. Har sanrt gått en vecka. Klart jag är negativ nr en kaninförsvinner, inte så stor chans att den återvänder. Dom hittar ju inte hem på samma sätt som ett annat djur kan göra,

Husberg
0

Stackars dig… kan verkligen förstå hur ledsen du måste vara! Kram på dig!

Sweetienin
0

Nej gud vad hemskt!
Du kanske kan kolla på olika annonssidor, för jag har hört att det finns vissa som stjäl kaniner och sen säljer dom och sånt….
Tycker väldigt synd om dig!Hoppas du får tillbaka honom!

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

thexclub
0

Kaniner brukar vara bra på att hitta hem enligt mina erfarenheter, oftast är dock honor lite bättre på att hålla sig nära då de ibland är lite mer revirbenägna.

En vecka är inte så mycket! Finns kaniner som varit borta i flera månader och sedan återvänt. Håller tummarna för att han dyker upp snart!

the vanity, it becomes insanity

Anema
0

Hemskt Gråter

Denna dumma människa som gjort detta kommer det gå dåligt för.
Min granne fick hjärtinfarkt och dog kort efter han sagt en elak kommentar angående mina kaniner.

' Man ska behandla andra, som man själv vill bli behandlad '

rosaplutten
0

#77 det låter som om du dödat han:O ?

SaaraE
0

#78 kanske inte så mogen kommentar.

[Yoschi]
0

#79 haha jag hade tänkt att kommentera exakt samma sak som #78 men orkade inte :P btw det är ju bara en skämt komentar… antar jag… XD

SaaraE
0

jaja okejFlört

[Yoschi]
0

:P men synd det där om din kanin, hoppas h*n kommer tillbaka :)

SaaraE
0

hehe ja;)

Saphir
0

Nej gud vad hemskt :O Hoppas han kommer tillrätta…

Anema
0

Jag har inte dödat honom xD Jag är inte kriminell xP

[Yoschi]
0

haha :P

flisan93
0

är du säker på att han verkligen har blivit stulen? Han kan ha hoppat ut ur buren själv. Men det är ändå väldigt tragiskt att folk går omkring och öppnar andras kaninburar. Jag fattar inte varför? har de inget annat för sig? Det hände mig en gång. Väcktes typ klockan 6 en morgon av grannen som sa att en kanin var lös utanför deras gård, min kanin. Jag blev helt förskräckt och jätteförvånad. Det var alltså någon som hade släppt ut honom, vad jag tror. Först tänkte vi att jag kanske hade glömt att stänga buren, men jag vet att jag hade stängt den. Inte kul, han hade varit ute hela natten. Vi hittade honom  nere hos våra kusiner som bor bara ett hus emellan oss. Han hade kommit för att hälsa på en annan kanin Oboy där nere. Man såg att han hade varit där väldigt länge eftersom det var jättemycket bajs utanför buren.

Hoppas att du hittar honom..

SaaraE
0

Nej han kan inte ha hoppat ur buren själv. Den var stängd, det spöregna den natten, hade jag glömt den hade spånet varit blött. Fram på små timmarna blev det uppehåll (jag var vaken så jag vet det) alltså kunde jag inte ha glömt buren öppen.

hjartelyckanskaniner
0

Hoppas du hittar din kanin! Vet hur det är när kaniner försvinner. Min första kanin rymde ifrån buren, gnagade isönder hönsnätet. Det var 5 snart 6 år sedan och har inte sett henne sedan dess.

Haha, så gjorde min Musse med^^ Han ville säga god morgon och hade sparkat upp luckan till buren. Mamma jagade honom och sparng sedan in för att jag skulle ta honom. Musse var ju vettskämd och hoppade upp i min famn såfort jag kom.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

RabbitLower
0

assa…men kolla om du ser pals eller natt utanfor vill inte oroa dej men jag tror inte de hander sa offta att follk stjal kaniner…men natt annat djur? :( :(

Zvintos
0

#90: Tyvärr så händer det att folk stjäl eller släpper ut kaniner.
Hört om några uppfödare som blivit drabbade…

SaaraE
0

Ja men exakt. Det hnder och det har hänt i detta fall. Här är en bild på min kaninbur. Så svar nej han kan inte ha rymt;) Luckan är lite väl tung att lyfta upp så ja det allternativet finns inte liksom.

[Yoschi]
0

kan det inte ha hänt att nån glömt att stänga?

SaaraE
0

Det var ett evigt tjat från alla här. Buren var stängd på kvällen, bevis för att det spöregnade under början på natten. På morgonen stod buren öppen alltså har någon öppnat buren och tagit han /släppt ut han. Det som gör att jag inte kan ha glömt buren öppen är för att det spöregnade och då skulle det ha varit jätte blött i buren;)

flisan93
0

#88 Det var inte riktigt så jag menade. Jag tänkte att någon hade gjort som för mig att de hade öppnat buren och att han sedan hade hoppat ut själv eftersom buren vara öppen. Men om det var som du sa att det inte var blött i spånet så kanske det inte var så. Det är inte säkert att han har blivit stulen ändå. Han kan ha blivit utsläppt, men inte blivit tagen därifrån.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.